טרור ואינטרנט

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 5617
מספר מקורות 5

תקציר העבודה

תוכן עניינים
פרק 1.
מבוא –…3
פרק 2. תקשורת וטרור –.4-6
פרק 3. אתרי אינטרנט של ארגוני טרור הלכה למעשה –…7-8
פרק 4. השימושים האינסטרומנטאליים באינטרנט 9-10 פרק5. ניתוח חטיפתו ורציחתו של העיתונאי דניאל פרל כמקרה בוחן לשימוש הטרור באינטרנט –11-16
פרק 6. 6. מסקנות וסיכום -..17
ביבליוגרפיה –.18
פרק 1 – מבוא
המצאת האינטרנט הייתה קפיצת מדרגה טכנולוגית והפכה את העולם לראשונה באופן מוחלט לכפר גלובאלי קטנטן. אך כאשר המציאו את האינטרנט לא העלו על הדעת כי ייתכן כי יהפוך לעולם תוכן מסוכן- דוגמא לכך היא שעל הורים להיזהר ולבדוק היכן ילדיהם משוטטים ברשת, אך זו רק צרה אחת בתוך אוקיינוס הצרות הטמונות באינטרנט. הצרה המרכזית בה אתרכז בעבודתי הינה השימוש באינטרנט לצורכי טרור. מילון אבן שושן מגדיר את המילה טרור כ"אימה על ידי מעשי אלימות, המיועדים להפחדת אוכלוסיית היעד".  הגדרה זו אינה תמיד מדויקת- כיצד תסווגנה התקפות של טרוריסטים על אתרי אינטרנט או שימושם הקר והציני של ארגוני טרור באינטרנט.
אמנם אלימות פיזית אינה מופעלת בשימוש ברשת, אך נשאלת השאלה האם בעזרת שימוש באינטרנט ניתן להיות טרוריסט ומעשים יכולים להיחשב כמעשי טרור. רבים מהאנשים אינם מודעים לטרור הנעשה מתחת לאפם ברשת, אותה רשת ביתית שאנו משתמשים בה בכדי לצפות בחדשות, להוריד סרטים משעשעים, לבדוק היכן הכי זול לקנות מוצרים, משמשת חוליות רבות של טרוריסטים בכדי לצבור גם כן ידע, אך שונה מאשר ממשתמש מהשורה.
שאלת המחקר בעבודה זו הינה- כיצד השימוש באינטרנט תורם לקידום וביצוע של פעולות טרור, ומהם היתרונות של כלי זה לעומת כלים שונים? לאחר שאענה על שאלה זו באופן תיאורטי בעזרת סקירת הספרות הרלוונטית בנושא של טרור באינטרנט ובאמצעותו, אבחן מקרה בוחן שבו אנסה להציג ולנתח כיצד השימוש באינטרנט תרם לביצוע פעולת טרור- רצח העיתונאי דניאל פרל.