הצעה לתזה במנהל עסקים: תרבות הארגון כפונקציה של ההתקשרות למנהל

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2008
מספר מילים 10275
מספר מקורות 120

תקציר העבודה

תרבות  הארגון כפונקציה של ההתקשרות למנהל מבוא
תיאורית ההתקשרות  תרבות ארגונית מנהל ותרבות ארגונית תפקיד המנהל ביצירת התרבות הארגונית התקשרות ותרבות ארגונית  תפיסה בין-אישית התקשרות ומנהיגות התקשרות ויחסים קבוצתיים סיכום ביבליוגרפיה תיאורית ההתקשרות באה מתחום הפסיכולוגיה הקלינית, ותחום התרבות הארגונית. המחקר הנוכחי דן בתרבות הארגונית :  באופן השפעת המנהל על התרבות הארגונית, והשפעות התרבות הארגונית על ביצועי הארגון. מושג התרבות הארגונית מתייחס כמעט לכל היבטי חיי הארגון ועובדי, וחשיבותו בהשפעה על תחומים שונים של ביצועי הארגון ועובדיו.
לכן, יכולת ליצור תרבות ארגונית אפקטיבית, לנהלה ולהובילה לשינוי כשיש צורך, היא פונקציה ניהולית חשובה מאוד .(Martin, 2002; Schein, 2004) יחד עם זאת, רק מחקרים מועטים זיהו את השפעת המנהל בעיצוב התרבות הארגונית ובשימורה  ((Schneider & Smith, 2004, כאשר מחקרים רבים זיהו קשרים בין תרבות ארגונית וביצועי הארגון ((Denison,
1 990/1997; Kotter & Heskett,
1 99, ולכן יש מקום לניהול מחקר בנושא זה המחקר יציג את תיאורית ההתקשרות ואת המחקרים שנבעו ממנה, תוך שימת דגש על גוף המחקר הרלוונטי לעבודה זו. במחקר נציג את התרבות ארגונית, ובהשפעה הייחודית שיש למנהל בה. נעסוק בהשלכותיה של התרבות הארגונית. בהשפעותיה על תחום הביצועים הארגוניים ועל משתנים התנהגותיים של הצוות כגון  – למידה ארגונית, התנהגות אזרחית ארגונית ושביעות רצון מן התפקיד. ולבסוף נבחן כיצד דפוס ההתקשרות של מנהל ישפיע על ביצועי הצוות וחבריו, השפעה זו מתווכת על-ידי התרבות הארגונית. התקשרות המנהל והעובדים משפיעה על אופי התרבות הארגונית המתפתחת בארגונם או במקרה שלפנינו, בצוותם. למנהל השפעה ייחודית על התרבות הארגונית, ועל-כן אנו מייחסים גם לדפוס ההתקשרות שלו השפעה שכזו.
המחקר יציג את השפעתם של דפוסי ההתקשרות של הורים ומנהיגים לדפוס ההתקשרות של מנהיגים השפעה על הדינאמיקה המתקיימת בקבוצות אותם הם מובילים. זאת היות והם משמשים דמות התקשרות עבור חברי קבוצותיהם, תהליך המפעיל דינאמיקה של התקשרות בין חברי הקבוצה למנהיג. לפיכך, ליכולתו של המנהיג לשמש עבור חברי קבוצתו בסיס בטוח, יכולת המושפעת מדפוס התקשרותו, השפעה על דינאמיקה של התקשרות זו, כמו גם על תפקוד חברי הקבוצה.