בדיקת מאפיינים פסיכומטריים של שאלון סגנונות למידה - תרגיל בקורס מבוא לתורת המבחנים
מוסד לימוד | המכללה האקדמית אשקלון |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | אלפא, חציון, למידה, מבחן חצוי, מהימנות, ממוצע, סגנון, סטיית תקן, ספירמן בראון, פסיכומטרי, קרונבך, תוקף, תורת המבחנים, תרגום |
שנת הגשה | 2013 |
מספר מילים | 990 |
מספר מקורות | 3 |
תקציר העבודה
בדיקת מאפיינים פסיכומטריים של שאלון סגנונות למידה תרגיל בקורס מבוא לתורת המבחנים שאלון סגנונות הלמידה (The Learning Style Inventory – LSI) שפותח על ידי קולב (Kolb, 1984) מבוסס על תיאורית הלמידה שלו מ1971. התיאוריה מחלקת את הדרך הקוגניטיבית בה נוטה הפרט לעבד מידע בעת למידה ופתרון בעיות לארבעה צירים: ריכוז בחוויה (CE), המשגה מופשטת (AC), התנסות פעילה (AE) וצפייה רפלקטיבית (RO), כאשר כל שני צירים יוצרים סגנון קוגניטיבי דומיננטי (מסתעף, מתכנס, מרחיב ומטמיע). אבחנה זו רלוונטית בעיקרה לתחומי למידה והוראה (Kolb, Boyatzis & Mainemelis, 1999). השאלון תורגם לעברית לצורך מחקר בנושא חשיבה מסתעפת וחשיבה מתכנסת על ידי מחברת עבודה זו . מטרת עבודה זו לבדוק את המהימנות ואת תוקף המבנה של הכלי בתרגום לעברית.
נמצאו ציוני מהימנות למבחן נמוכים מאלה שבספרות, וכן ההטייה מגדרית בממד הצפייה הרפלקטיבית.