עבודה סמינריונית תורת המשחקים -משחקים בצורה רחבה עם שימוש במהלכי טבע

תקציר העבודה

המחלקה לכלכלה וניהול עבודה סמינריונית תורת המשחקים נושא:שימושים של משחקים בצורה רחבה עם מהלכי טבע   תוכן עניינים
1.מבוא
3
2 .סקירה ספרותית 5
3 .
הליכה על סף תהום 7
4 .תביעות הצקה
1 2
5 .מרוץ לפיתוח פטנטים
1 8
6 .סיכום
2 2
7.ביבליוגרפיה 
2 3
                תקציר עבודת סמינר תורת המשחקים –שימוש במהלכי טבע בעבודה הזו נגעתי וחקרתי במקצת את ענף המשחקים בצורה רחבה שמעורבים בו מהלכי טבע וכן קבוצות משפחה חשובות של משחקים שכוללים שימוש נרחב בו.
בפרקים הראשונים הסברתי בקצרה מהו תחום תורת המשחקים ושימושיו וכן פרטתי בהרחבה את  אסטרטגית משחק בצורה רחבה עם מהלך טבע בצורה תיאורטית ועל פי המודל המקובל.
בפרק השלישי הצגתי את אסטרטגית הליכה על סף תהום( BRINKMANSHIPׁׂ) שגם היא מערבת את מהלך הטבע ניסיתי לנתח ולהדגים את התיאוריה בצורה יישומית אודות נושא  שעומד על סדר היום של כל הציבור במדינתו והוא שאלת התקיפה נוכח האיום האירני וכל הסכנות והתרחישים האפשריים שגלומים בו .מודל זה בהחלט מבליט את יעילותו של השימוש בכלי  המחויבות דרך מנגנון השליחות ומראה כיצד בעזרת סיכון מחושב ניתן לקדם אינטרסים ותהליכם גם בסיטואציות כבדות משקל כמו החלטות מדיניות וצבאיות.
בפרק הרביעי נגעתי במודל נוסף שנוגע בחוסר ודאיות ומערב את נושא ההגרלה בצורה טבעית הוא בא מתחום המשפט שבו אין חד משמעיות וישנם פירושים רבים ,נושא תביעות ההצקה  ( NUISANCE SUITSׁ).
גם במודל זה מנגנון יצירת המחויבות הוא פקטור משמעותי ומשתמש ככלי שבמודל הזה יכול לגרום לסחיטה וחוסר יעילות ,יישמתי את המודל על מקרה שכיח  מחיי היום יום בכותלי בית המשפט וכן הצגתי במודל מנגנון שמונע את כשל הסחיטה האפשרי. בפרק החמישי הצגתי דוגמא של מהלך טבע שלא קבוע וניתן לשינוי במודל מרוץ לפיתוח פטנטים  Patent race)). תאגידי הענק חווים מדי יום מאבקים בפיתוח מו"פ ומאבק על חדשנות ,בניתוח המודל ניתן לראות את ניתוח החברה בחישוב כדאיות השקעה במו"פ ושמהלך הטבע קובע את זהותו של הזוכה.ומגלם בתוכו את סיכויי המתמודדים  במאבקם במרוץ לפיתוח פטנטים עתידיים.
במאמר זה נגעתי בנקודות כלליות וניסיתי להסביר בתמציות אודות ענף המשחקים בצורה רחבה שמעורבים בו מהלכי טבע, ע"י הסבר תיאורית והדגמות  יישומיות על המודלים הנלווים. זהו  תחום רחב מאוד ושימושי מאוד ככלי לשיפור וניתוח תחומים רבים בחיינו