מסחור החינוך בארצות הברית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 6361
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

בעולם אוטופי הקשור למערכת החינוך לכולם יהיה חזון משותף. התלמידים מעל הכל, וכל המשאבים יופנו כדי להעניק להם חינוך טוב, סביבה בריאה, הרבה חום ואהבה נטולה אינטרסים.
המציאות לצערנו מעט שונה. מצד אחד בעקבות דילול מקורות המימון הפורמאליים, המושפעים מתקציב המדינה, בתי הספר מקבלים פחות ופחות פתרונות ואמצעים להעשיר את הידע של תלמידיהם ולאפשר לחלשים שבינם לקבל את מקסימום הסיוע כדי להצליח. ולאור המצב הנתון הם נאלצים לחפש מקורות מימון אחרים.
מצד שני מחכים התאגידים המסחריים, חלקם כמו "עופות השוחרות לטרף" . עם מקורות מימון שיכולים לספק לבית הספר את כל העושר וכל האמצעים שיקלו על התלמידים ובעיקר על המורים ללמד את החומר. תאגידים שמנסים לשדר כלפי חוץ "אנחנו כאן כדי לעזור וכדי לתרום את חלקינו לחברה" אבל קצת מטשטשים את העובדה שמאחורי "טוב לבם" עומדת מערכת כלכלית שהמטרה העיקרית שלה היא להרוויח כמה שיותר כסף.
תוכן עניינים:

  • מבוא …3
  • התפתחותה של תופעת המסחור בבית הספר -.6
  • התאגידים ושיטות הפרסום .8
  • התפתחות כניסת התאגידים לשטח בית הספר –.9
  • Channel one -.10
  • Naming right -.11
  • הסיכונים במסחור בתי הספר –.12
  • התפתחות פיזית -14
  • התפתחות פסיכו- סוציאלית -14
  • התפתחות אינטלקטואלית -.15
  • צעדים כנגד מסחור החינוך 17
  • דיון ומסקנות -19
  • ביבליוגרפיה -22