כולל הערות מנחה, מבוא לתקשורת המונים, תקשורת המונים גלובלית, כלכלה ופיקוח, ארגוני התקשורת

סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
ציון 87
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1639

תקציר העבודה

ממ"ן 13
שאלה 1:
 הסיבות להעלית הריכוזיות:
·         *חיפוש אחר היתרון לגודל- ככל שהחברה גדולה יותר כך הכוח והעוצמה שלה גדולה יותר גם מבחינה כלכלית, בעידן של תחרות יש לה חוסן ויתרון כלכלי, כך שגם אם משהו יקרה לאחד מחלקי החברה תמיד יהיה לה מין רשת בטחון בצורת דברים אחרים שהיא מחזיקה.
*יעילות וכדאיות- ככל שהחברה תהיה גדולה יותר כך יוכלו לחסוך בהוצאות טוב יותר. מחפשות רווח גדול יותר, יהיה לך כוח גדול יותר מול חברות אחרות. לדוגמא: אם אני רוצה לקנות חולצה מסויימת יתנו לי אותה במחיר הרגיל שלה. אם אני ארצה לקנות מספר חולצות, נגיד לקבוצה גדולה של אנשים, אני אקבל מחיר יותר נמוך.
תאגיד גדול שמפורק לחלקים ניתן לנצל אותו הרבה פחות טוב מאשר כל חלק קטן בנפרד.
יכול לייעל את התהליכים בתוכו , לנייד כוח אדם ולהשתמש באנשים באופן יעיל .
*עוצמת ההשפעה- לרוב החברות הגדולות יש השפעה על הפוליטיקה כיום, הממשלה תעדיף לעזור לחברה אשר נמצאת בקשיים מאשר להתמודד עם הבעיות שהיווצרו לאחר שלמשל בחברה תפשוט רגל, יש להם אינטרס לכך, הם יעזרו לחברה ובכך ימנעו מפיטורים ובעיית האבטלה שתבוא אחריה בנוסף, יש לו השפעה וחשיפה לכמות גדולה של קהל ואפשרות להשפיע על דעת קהל ולהשפיע גם במישור הפוליטי .
*ככל שהחברה גדולה יותר יש אפשרות שהיא תשקיע בכל מיני פרויקטים פרטיים, ארגונים (פיתוחים למיניהן, מיזמים חברתיים, איכות הסביבה.
חסר הסבר כללי להופעת התאגידים תוצאות:
*העדר תחרות אמיתית-  אין באמת תחרות והמחירים עולים. למשל חברות הסלולר, כאשר יכנסו עוד מתחרים המחירים שהציבור משלם ירדו.
*כאשר יש בעלות ריכוזית וצולבת יש פגיעה בחופש הביטוי וגם כמות התכנים קטנה. אם יש רק תאגיד אחד בתקשורת, קשה לנו כנמענים לקבל מגוון דעות.
*שעתוק תכנים *נגישות התקשורת למגזרים השונים- לגופים גדולים מרכזיים שנשלטים תחת בעלות אחת וריכוזיות מצומצמת יש פחות אינטרס ועניין לפנות למגזרים חלשים. הם יפעלו לפי מה כדאי מבחינה כלכלית ולא מבחינה חברתית ואינטרסים ציבוריים. *ככל שיש יותר ריכוזיות בשוק התחרות נפגעת זה מצמצם את האפשרות של גוף קטן יותר להמשיך ולהתחרות.
שאלה 2:
גלובליזציה-  תהליך שבו נוצר מעין כפר גלובלי בזכות התקשורת (אינטרנט וטלוויזיה) והכל נהיה יותר נגיש ומגשר על פני זמן ומרחב.
סיבות לגלובליזציה:
·     הופעת טכנולוגיות שונות המאפשרות העברת תכנים למרחקים- שידור או הפצה של ערוצי תקשורת או פרסומים ממדינה אחת לקהל בכל העולם, תכנים שנוצרים ארץ מסויימת ומועברים לשאר העולם–