סמינריון-תפיסת העצמי ,בוגרים עם פיגור שכלי התערבות להעצמה
מוסד לימוד | אוניברסיטת תל-אביב |
סוג העבודה | עבודת סמינריון |
מקצוע | פסיכולוגיה |
מילות מפתח | התערבות להעצמה, מבוגרים עם פיגור שכלי, תפיסת העצמי |
שנת הגשה | 2005 |
מספר מילים | 8898 |
מספר מקורות | 71 |
תקציר העבודה
תפיסת העצמי של מבוגרים עם פיגור שכלי והתערבות להעצמתם תוכן עניינים
תקציר התפתחות התפקוד החברתי בקרב האוכלוסייה הכללית מבוא
סקירת ספרות תפיסת העצמי התפתחות תפיסת העצמי התפתחות תפיסת העצמי אצל ילדים עם צרכים מיוחדים תפיסת העצמי של מתבגרים ומבוגרים עם פיגור שכלי התפתחות התפקוד החברתי בקרב האוכלוסייה הכללית שילוב בקהילה של אוכלוסייה עם פיגור השפעות האי- מיסוד השתתפות בעיסוקים רציונל מחקרי השערות המחקר:
דיון ביבליוגרפיה המחקר עוסק בתחום הקשרים בין תפיסת העצמי, התפקוד החברתי וההשתתפות החברתית בקרב מתבגרים בעלי פיגור שכלי החיים במסגרות דיור שונות.
ייתכן ותפיסת העצמי החיובית של אנשים עם פיגור נבעה מחוסר מודעות לזהותם והסתרה של המשפחות והצוות מפני זהותם המוגבלת (Todd,
2 000, & Craig, Craig, Withers, Hatton & Limb, 2002) .
בעבר התקיימו הנחות שגויות (Mest, 1988 & Smith & Anton, 1997) לגבי אוכלוסייה עם פיגור שכלי. הנחות כגון: לאנשים עם פיגור אין מודעות למגבלתם, לא מפריעה להם התווית של המפגר וכן שהם אינם מודעים לסטיגמה כלפיהם. במרבית המחקרים בתחום (Gibbons,
1 985 & Smith & Anton, (1997 ,2001 תפיסת העצמי איכותנית מוערכת ובאחד מהמחקרים נמצא שהתפיסה של אנשים עם פיגור את קבוצתם אינה בהכרח שלילית, אלא אם קימת גם בעיית התנהגות או קושי בעצמאות.
במחקרים שונים נמצא כי קיים קשר חיובי בין השתייכות למועדון חברתי מיוחד לאנשים עם (Duvdevany, 1980), פיגור לבין ממדים שונים של תפיסת העצמי של צעירים עם פיגור (רייטר ולוי 2002 ).