סמינריון-תפיסת העצמי ,בוגרים עם פיגור שכלי התערבות להעצמה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2005
מספר מילים 8898
מספר מקורות 71

תקציר העבודה

תפיסת העצמי של מבוגרים עם פיגור שכלי והתערבות להעצמתם תוכן עניינים
תקציר התפתחות התפקוד החברתי בקרב האוכלוסייה הכללית מבוא
סקירת ספרות תפיסת העצמי התפתחות תפיסת העצמי התפתחות תפיסת העצמי אצל ילדים עם צרכים מיוחדים תפיסת העצמי של מתבגרים ומבוגרים עם פיגור שכלי התפתחות התפקוד החברתי בקרב האוכלוסייה הכללית שילוב בקהילה של אוכלוסייה עם פיגור השפעות האי- מיסוד השתתפות בעיסוקים רציונל מחקרי השערות המחקר:
דיון ביבליוגרפיה המחקר עוסק בתחום הקשרים בין תפיסת העצמי, התפקוד החברתי וההשתתפות החברתית בקרב מתבגרים בעלי פיגור שכלי החיים במסגרות דיור שונות.
ייתכן ותפיסת העצמי החיובית של אנשים עם פיגור נבעה מחוסר מודעות לזהותם והסתרה של המשפחות והצוות מפני זהותם המוגבלת  (Todd,
2 000, & Craig, Craig, Withers, Hatton & Limb, 2002) .
בעבר התקיימו הנחות שגויות  (Mest, 1988 & Smith & Anton, 1997) לגבי אוכלוסייה עם פיגור שכלי. הנחות כגון: לאנשים עם פיגור אין מודעות למגבלתם, לא מפריעה להם התווית של המפגר וכן שהם אינם מודעים לסטיגמה כלפיהם. במרבית המחקרים בתחום  (Gibbons,
1 985 & Smith & Anton, (1997 ,2001 תפיסת העצמי איכותנית מוערכת ובאחד מהמחקרים נמצא שהתפיסה של אנשים עם פיגור את קבוצתם אינה בהכרח שלילית, אלא אם קימת גם בעיית התנהגות או קושי בעצמאות.
במחקרים שונים נמצא כי קיים קשר חיובי בין השתייכות למועדון חברתי מיוחד לאנשים עם (Duvdevany, 1980), פיגור לבין ממדים שונים של תפיסת העצמי של צעירים עם פיגור (רייטר ולוי 2002 ).