מבחנים פסיכולוגיים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 1488
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ממ"ן
1 1
  שאלה 1
א. ציון גלם ציון תקן סטנדרטי מאון ציון תקן מנורמל יעל 55
55-70/8=-1.875
50/8=0.16
0.16X100=16
1 6
 16/100=0.16
1 -0.16=0.84
Z=-1
שי
8 8
8 8-70/8=2.
5 92
92/100=0.92
Z=1.41
טל 50 50-70/8=-2.5
1 2
1 2/100=0.12
1 -0.12=0.88
Z=-1.18
ב. 1. ציונה של יעל במונחי תשעוניות –     -1*2+5=3   תשעונית 3
שני מאפיינים מרכזיים של סולם התשעוניות:  ·         סולם חד ספרתי, המחולק לתשע קטגוריות, 1-9, שאינן זהות בגודלן, בכל קטגוריה מספר תצפיות שונה. ·         ציון קטגוריאלי, מתייחס לטווח ערכים ולא ערך נקודתי, לאיזו קטגוריה/קבוצה נמצא הנבחן ג. 1
 מדובר בנורמה מסוג נורמות חינוכיות/כיתתיות – מספקת דרך לבטא את הישגיהם של נבדקים ע"י השוואת ציון הגלם של היחיד לרמת ההישגים הממוצעת של בני כיתות שונות.
משמעותו של הציון שהתקבל הוא שלילה בכיתה ג' עם יכולות קריאה של ילדה בכיתה ד'.
2 . לאור נתוני הביצוע במבחן לא נמליץ לשבץ את לילה בכיתה ד' מכיוון שיכולות קריאה של התלמידה לא משקפות את שלל היכלות האחרות של ילדים בכיתה ד', לפיכך לא נמליץ לשבץ אותה בכיתה גבוהה יותר רק על סמך תוצאות מבחני קריאה. ד. דרך לנקידת פריט סגור המאפשרת לצמצם את השפעת הניחוש – תיקון עבור ניחוש, קנס של נקודה
1 , לתשובה שגויה.   מומלץ להשתמש בתיקון מסוג זה כאשר – מניח ניחוש עיוור ואינו מתייחס לידע חלקי, תוחלת הציון תחת היעדר ידע שווה אפס (ניחוש), ושהציון מהימן מעט יותר מנקודה 1 לכל תשובה נכונה. שאלה 2
א.     
1 . מהימנות המבחן:
1-20.
5 /2
5 =0.91
2 . מבחן MAB הוא מבחן הטרוגני, הוא כולל שני חלקים שונים, חלק מילולי וחלק ביצועי, ובכל אחד מאלה חמישה תת מבחנים כמו הבנה, חשבון,  קידוד והרכבה. ניתן ללמוד על מהימנות המבחן שהיא גבוה ומייצגת טוב את דגימת תוכן הפריטים, את עולם התוכן של המבחן במיוחד כאשר מדובר במבחן הטרוגני. חציית המבחן הייתה טובה, הפקת הציונים מכל מחצית במבחן הייתה מדויקת דיה, התרגום היה שווה בכל מחצית בחלוקה. כמו רמות הקושי היו שוות בכל מחצית.  לפיכך התקבל מתאם גבוה בין שתי החציות השונות של המבחן. ב.  כאמור מבחן MAB הוא מבחן הטרוגני ולכן לא נמליץ להשתמש בנוסחת  אלפא קרונבך שמתאימה לחישוב מהימנות כעקיבות פנימית של פריטים הומוגניים, המודדים את אותו עולם תוכן. נוסיף ונציין שאם כבר היינו משתמשים באחת הנוסחאות למדידה מהימנות כעקיבות פנימית הרי שהיינו משתמשים בנוסחת קודר ריצ'רדסון מכיוון שהמבחן מוצג במתכונת של בררה, דיכוטומי, אמריקאי, לכל פריט חמש תשובות חלופיות, ולא בנוסחת  אלפא קרונבך שמתאימה בעיקר לפריטים פוליכוטומים ובין היתר …