יסודות השלטון המקומי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2012
מספר מילים 1164
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממן 12
חלק א' תשובה 1
עיקרי השלטון המקומי בישראל:
סעיף א הדגם הבריטי שיטת המשטר בבריטניה מבוססת על דו"ח  שהתפרסם בשנת 1854 – דוח "נורתקוט טרוויליאן". דוח שהמדבר על ניהול מושבת הודו באימפריה הבריטית המציג שיטה בה ניהול הציבור הוא לאנשים בעלי נתונים וכישורים מסוימים. (למעט היום) העובדים הם בעלי מקצוע, עובדי המנהל נשארים בכל החלפת שלטון, תפקידו של המינהל לייעץ לדרג הפוליטי הנבחר, לבצע את הוראותיו ולקדם את המדיניות שהוא מחליט עליה, אם כי לפעמים השרים כבולים בידיהם של חברי המינהל.  השירות זוכה לאמון הציבור והפוליטיקה הקיימת בין הרשות המבצעת למחוקקת אין הפרדת רשויות ברורה,אך יש הפרדה דיכוטומית.
אנו יודעים שלעיתים המינהל נוטה להתערב בהחלטות שקשורות לפוליטיקה ויהיו ראשי ממשלה שהתערבו במדיניות המינהל הציבורי. ישנה שאיפה להפרדה דיכוטומית אם כי בפועל זה לא תמיד קורה.
קיימת הפרדה ברורה מאוד בין מינהל לפוליטיקה- גם כששלטון מתחלף עובדי המנהל נשארים בעבודתם ללא כל קשר לזיקתם הפוליטית.
הדגם של המשטר הוא דגם סגור, ז"א נערכים מבחני כניסה לעובדים וברגע שהצליחו בהם נכנסו לשרות הציבורי. עבודתם מובטחת, מצד שני אין כניסה לאנשים עם פחות יכולות שניתנו להוכחה בתעודות, יש הרבה אנשים שלא יוכלו להיכנס אף עם יש להם ניסיון חיים רב שיכול לעזור, לנושא זה של מבחנים תחרותיים היו מספר תלונות בהם –