מסכם פולטיקה השוואתית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 90
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2427

תקציר העבודה

ממ"ן 15 דמוקרטיות ודיקטטורות-פוליטיקה השוואתית שיראל דהן-201051042
בחירת המדינה- החלטתי להתמקד בעבודתי במשטר הקיים בבריטניה .
תוכן עניינים:
מבוא
נושא
1 : בחירות ובוחרים נושא
2 : תרבות פוליטית נושא
3 : בית המחוקקים נושא
4 : חוק וחוקה נושא 5: מפלגות פוליטיות.
סיכום רשימה ביבליוגרפית מבוא:
ממשלת בריטניה שולטת בפועל בממלכה המאוחדת, הממלכה המאוחדת מהווה את הציר המרכזי של 54
מדינות חבר העמים הבריטי,שבראשן עומדת המלכה אליזבת השנייה המכהנת מאז 1952.
שיטת הממשל בברטניה היא מונרכיה חוקתית ומי שעומדת בראש זאת המלכה אליזבת השנייה, המלכה כפופה לחוקה שמגדירה את סמכויותיה וקובעת את קיומם של מוסדות שלטון נוספים כגון הפרלמנט ומערכת המשפט. כמו במונרכיות חוקתיות בהן נהוג משטר דמוקרטי, המונרך מוכר כראש המדינה(המקרה שלנו המלכה אליזבת היא ראש המדינה של הממלכה המאוחדת של ברטניה הגדולה וצפון אירלנד וממלכות בטריטוריות האחרות שלה), אבל עיקר סמכות השלטון נמצאות בידי הממשלה,ובידי ראש הממשלה בפרט,כך שתפקיד המלכה ייצוגי בלבד. שיטת ממשל זה מיושמת כשיטת ממשל פרגמנטרית המושתת על דמוקרטיה ייצוגית.
ראש הממשלה הנוכחי הוא דיויד קומרן מנהיג במפלגה השמרנית,אשר מונה על ידי המלכה אליזבת ה-2 ב11 למאי 2010 בעקבות הבחירות הכלליות ב6 במאי 2010,הבחירות לא הצליחו לספק תוצאה מכרעת , עם השמרנים כמפלגה הגדולה ביותר,בפרלמנט התלוי.
ממשלת הקואליציה הוקמה ב12 במאי בין השמרנים וליברלי הדמוקרטים.
ראש הממשלה והשרים הבכירים ביותר שייכים לוועדה העליונה לקבלת החלטות ,הידוע בקבינט,שרי הממשלה כולם חברים בפרלמנט, והם אחראים זה לזה.
הרשות המבצעת מוטלת על המלך , למרות שסמכות זאת תמומש אך ורק על ידו או בעצתו של ראש הממשלה והממשלה.
נושא 1-בחירות ובוחרים:
שיטת הבחירות הנהוגה בבריטניה מעוררת במשך שנים רבות ביקורת מצד גורמים שונים ובעיקר מצד אנשי אקדמיה ועיתונאים, שחושפים את הבעייתיות שבה. השיטה הנהוגה כיום היא שיטת בחירות רובית חד-נציגית המכונה גם "המנצח לוקח הכול", המדינה מחולקת למחוזות בחירה, ובכל מחוז האזרחים בוחרים מועמד יחיד לנציגות בפרלמנט באמצעות פתק הצבעה אחד. המועמד שמקבל את מרבית הקולות-זוכה.
אחת …