יצוא ושיווק בינלאומי חברת קסטרו- עבודת גמר

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2011
מספר מילים 3833
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

תאור החברה קסטרו מודל בע"מ עוסקת בעיצוב אופנה לנשים וגברים, בארץ ובחו"ל, יחד עם חברות בת שלה. הקבוצה עוסקת בייצור פריטי האופנה ושיווקם ברשת חנויות המותג CASTRO בישראל ובחו"ל. הקבוצה מונה כ-169 חנויות בסך הכול, כאשר 75% מהן בישראל בפריסה ארצית בקניונים ומרכזי קניות, והשאר ממוקמות בקזחסטאן ותאילנד.
החברה הוקמה בשנת 1973 על ידי מר אהרון וגב' לינה קסטרו, והפכה לחברה ציבורית בשנת 1992.
תחומי הפעילות העיקריים של הקבוצה הינם:
תחום קמעונאי – המהווה כ-98.4% מההכנסות, בו עוסקת החברה בעיצוב, פיתוח, ייצור, שיווק ומכירה קמעונאית של מוצרי האופנה באמצעות חנויות המותג.
תחום סיטונאי – מכירה של מוצרי האופנה הנ"ל לזכיינים בחו"ל, תחום זה מהווה פחות מ1% מההכנסות.  קבוצת קסטרו פועלת בשוק ההלבשה והאופנה, אשר מאופיין בתחרותיות רבה. כיום שוק זה רווי, ובשל היעדר חסמי כניסה,שחקנים חדשים מצטרפים כל העת ומגבירים את התחרות על נתח השוק בענף. תהליכי הגלובליזציה מחייבים תחרות גם עם גורמים זרים, וישנו צורך מתמיד לחדש ולבדל את מוצרי החברה מול שאר הרשתות המתחרות כדי לשמור על הייחודיות ועל הרווחיות של החברה.
תחרות – תחום האופנה בישראל עבר תהפוכות רבות, הכוללים הורדה מתמשכת של מכסים על ייבוא מוצרים, התייקרות הייצור המקומי, מיתון במשק והתחזקות התחרות המקומית וכניסתן של רשתות ענק בינלאומיות כדוגמת M&H ו-GAP. בשל תופעות אלו, החברה עברה לייצר את עיקר מוצריה במזרח הרחוק. מתחרותיה העיקריות בישראל הינן FOX, רנואר, TNT, הוניגמן H&O, וגולף. לפי סקר BDI, בשנת 2008 חל גידול של כ-18% ביבוא מוצרי הלבשה לישראל, בשל התייקרות הייצור המקומי והורדת המכסים על יבוא. כמו כן, חל גידול של כ-4% בייצוא מוצרי הלבשה לחו"ל. בנוסף, מסתמנת מגמה של עלייה בהוצאה הפרטית על מוצרי הלבשה בקרב האוכלוסייה.