פסיכופתלוגיה 10619!!

סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1005
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 12 בקורס פסיכופתלוגיה 10619
ציון 98!!  רשומה הערה מה צריך להוסיף כדי להשלים את 2 הנק' החסרות לציון 100 בהצלחה ממ"ן 12
פסיכופתלוגיה
1 .  בשני המקרים המקור הוא פסיכולוגי אולם, ההבדל ביניהם בא לידי ביטוי בכך שבמחלות פסיכוגניות נמצאו עדויות לתסמינים שונים כמו כיב קיבה, קוצר נשימה ואף מחלת לב כלילית ואילו במחלות סומוטופוריות אף על פי כי החולה מדווח על תסמינים שונים לא ניתן למצוא עדויות לתסמינים פתולוגיים אובייקטיבים  עליהם הוא דיווח. למרות זאת,  לא ניתן לומר כי החולה מדווח על תלונות בדויות, ויש להאמין כי הוא אכן סובל מהכאב שעליו דיווח. מנגד, מחלות פסיכוגניות נגרמות או משתמרות עקב גורמים פסיכולוגים ולכן הדרך שבה אדם יבחר לקבל את המחלה שלו גם כן תשפיע על טיב ההחלמה או עלולה לגרום להתפרצות מחלה נוספת לחילופין.  חשוב להבחין בין מחלות אשר ניתן לאשר את קיומן, לצפות אותן ולטפל בהם, הרי שללא טיפול ראוי יכול להיגרם לאדם נזק מוחשי (ואף מוות), לבין תחושות סובייקטיביות של החולה אשר עלולות לפרוץ בשל גורמים פסיכולוגים שונים, ולא מסכנות את חיוו של המטופל בפן הפיזי אלא מצריכה עזרה נפשית מתאימה.
2.
א. טיפוס A- הינו אדם שבעת מצבים מעוררי דחק מפגין התנהגויות תוקפניות יותר, נוטה יותר להפגין חוסר סבלנות ואף עוינות. הוא מאופיין גם בדיבור מואץ ובעל דחף תחרותי, מקבץ תגובות אלו הינם מנבא משמעותי של מחלת לב כללית וזאת לעומת טיפוס מסוג B  (שהגדרתו היא היעדרם של מאפייני טיפוס Aׂׂ).
ב.
השפעת אינבו-  האדם מרגיש או מדווח על תחושה פיזיולוגית טובה יותר, לאחר שקיבל טיפול דמה שאין בו שום השפעה פיזיולוגית ישירה. הוא אינו מודע לכך ומאמין כי אכן קיבל טיפול יעיל אשר מסייע לבעייתו, כלומר האמונה שהוא מקבל טיפול עזרה לאדם ולא הטיפול עצמו.