שיטות מחקר

מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2006
מספר מילים 4723

תקציר העבודה

תוכן עניינים תוכן עמוד חלק א'  :מבוא
2
1 .1 תיאור הארגון
1 .2 הבעיה הארגונית
1 .3 הבעיה העיסקית
1 .4 שאלות המחקר
3 מטרות יישומיות של המחקר  :
1 .5 מטרות המחקר
1 .5.1 מטרות אקדמאיות חלק ב' : ניתוח המאמר
4
2 .1 מבוא

2 .2 ההליך המחקרי : 5
2 .3 כלי המחקר :
2 .4 ביקורתיות על המחקר :
6
חלק ג' :הצעה לשיטת מחקר 7
3 .1 מודל התיאורטי
3 .2 השערות המחקר
3 .3 הגדרת משתני המחקר
8
3 .3.1 איכות השירות – משתנה בלתי תלוי
3 .3.2 שביעות רצון – משתנה תלוי
3 .3.4 ותק – בלתי תלוי
3 .4 מערך המחקר 9
3 .5 המדגם
3 .5.1 הגדרת אוכלוסיית המחקר
3 .5.2 המדגם ושיטת הדגימה
1 0
3 .6 כלים
1 1
3 .7 הליך המחקר
1 2
3 .8 שיטת הניתוח
3 .8.1 תיאור ראשוני של הנתונים
3 .8.2 בחינת השערות המחקר ביבליוגרפיה-References
1 3
חלק א' מבוא
1.1
תיאור הארגון חברת "מחקר ופיתוח" הינה חברה העוסקת בהדרכה מקצועית לארגונים ובייעוץ עסקי. החברה הייתה בחסות ממשלתית, ולאחרונה עברה תהליך הפרטה. שמה הקודם של החברה היה "המכון לקידום העבודה" אך הבעלים החדשים של החברה סברו שיש לתת שם בעל משמעות חדשנית יותר. הסכם הרכישה של החברה כלל שימוש בידע שנרכש במשך השנים וכן המשך הקשר עם הלקוחות המוסדיים. כמו כן, הגורם שרכש את החברה התחייב להעסיק את העובדים הוותיקים במידת האפשר.  
1 .2 הבעיה הארגונית במסגרת העברת הבעלות נעשו מספר שינויים בחברה לפני כשנתיים :
1 .         המבנה הארגוני שונה ממבנה המבוסס על מחלקות לפי נושאים מקצועיים (ניהול התפעול, ניהול משרד, הנהלת חשבונות וכד') למבנה המבוסס על מחלקות לפי סוג הארגון / הלקוח (ארגון יצרני, ארגון שירות, ארגון הי-טק וכד'). 
2 .         הוקמה מחלקת שיווק שמטרתה לגייס לקוחות חדשים ולחקור את צרכי השוק בתחום ההדרכה.
3 .         גויסו מספר מנהלים חדשים למחלקות החדשות. חלקם צעירים, שרכשו השכלתם בחו"ל והתנסו בעבודה בארגונים בינלאומיים.
4 .         הסכמי השכר לעובדים שונו. נבנו הסכמים על בסיס חוזים אישיים, בהתאם לכישורים ולא על בסיס דירוג, כפי שהיה מקובל עד כה. חלק מן העובדים הועסקו על בסיס קבוע וחלק כ-  freelancers .
5.         נושא המחשוב הועבר ל- outsourcing. הבעיה העיסקית לאחר שנתיים מאז שחלו השינויים לראשונה בחברה, מחלקת השיווק בוחנת את הסיבות לירידה משמעותית בהיקף הלקוחות שהיקפה מסתכם בשיעור של משפטים% . בהנהלה קיימים חילוקי דעות באם השינויים הרבים גרמו להפסד לקוחות –