ניהול בהקשר אירופאי

מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 7607

תקציר העבודה

תקציר מנהלים עבודה עסקה בנושא חדירה האפשרית של חברה Medoc Ltd לשוק הגרמני.
במבוא
הוצגה החברה Medoc Ltd שהיא חברה לפיתוח, ייצור ושיווק מכשור רפואי דיאגנוסטי בתחום נוירופיזיולוגיה וכאב.  מוצרי החברה נמכרו ברובם לארה"ב וקנדה.
בחלק השני הוצגה מדינת יעד הראשון של החברה בשוק האירופאי  – גרמניה, כולל נימוק הבחירה.
סביבת המאקרו נותחה באמצאות מודל PESTEL: סביבה הפוליטית כלכלית, חברתית, טכנולוגית, סביבתית ומשפטית. בהמשך נעשתה סקירה כללית של ענף ציוד הרפואי ובוצע ניתוח הענף על פי מודל חמשת הכוחות של Porter. בחלק הבא נעשתה סקירת הספרות בנושא אסטרטגיה והוצגו אסטרטגיות חלופיות לצורך חדירה לשוק החדש.
חלק אחרון עסק בניתוח פנימי של החברה ביחס לשוק אירופאי באמצאות מודל SWOT שעזר להגדיר את החזקות, חולשות, הזדמנויות ואיומים.
בנוסף, הוצגו אסטרטגיות הפעולה שונות על פי מודל TOWS. בסוף העבודה ניתנו המלצות לחברה לצורך חדירה מוצלחת לשוק הגרמני.
תוכן עניינים

1 מבוא – הצגת חברה Medoc Ltd, מטרת העבודה וסוגיות מרכזיות –…
4
2 הצגת מדינת היעד – גרמניה …
5
2 .1
פרופיל מדינת היעד ונימוק לבחירתה לצורך החדירה –…
5
2 .2
ניתוח PESTEL על גרמניה
5
3 ניתוח ענף ציוד הרפואי באירופה –…
11
3 .1
ניתוח חמשת הכוחות של Porter -…
11
4 הצגת אסטרטגיות תוך השוואה בסיסית ביניהן -…
משפטים 5
ניתוח אסטרטגי של החברה ביחס לשוק אירופאי -.
17
5.1
ניתוח SWOT  .
17
5.2
ניתוח TOWS  .
18
3 .           6
סיכום, מסקנות והמלצות אסטרטגיות –
2 0
4 .           7
ביבליוגרפיה -…

2 1
נספחים
22

1 .     מבוא
Medoc Ltd – חברתHi-Tech  פרטית לפיתוח, ייצור ושווק מוצרים מתוחכמים וממוחשבים בשוק אבחון הרפואי.
“Areas of clinical application include the identification of nerve impairment in chronic pain, the detection of various neuropathies, HIV/AIDS and undergoing chemotherapeutic regimens, workers exposed to toxic and repetitive stress conditions, emerging application in pelvic floor and Female Sexual Dysfunction (FSD), functional pain imaging and intra-oral sensory evaluation. Also, Medoc devices are serving as essential tools in pharmacological trial settings.” (www.medoc-web.com) החברה נוסדה ב- 1990 והציגה את המוצר הראשון TSA-2001 באוגוסט 1992. מאז נמכרו מעל אלף מוצריי החברה.
בהמשך פעילותה פיתחה החברה, מייצרת  ומשווקת עכשיו גם את המוצרים הבאים: TSA-II, VSA-3000, CHEPS, PATHWAY. החברה שייכת למשפחת גפני ולמשקיעים פרטיים ,ממוקמת באזור התעשייה של רמת ישי. רוב פעילות החברה היא בארה"ב וקנדה.
החברה החליטה לחדור לשוק האירופי בצורה חזקה ולבנות מרכזי שיווק, הפצה ושירות במדינות אירופאיות המובילות. מטרת העבודה היא לנתח יעד הראשון של החברה בשוק האירופאי – גרמניה, לנתח ענף ציוד הרפואי באירופה ולמצוא אסטרטגיה המתאימה ביותר לצורך החדירה המנצחת של חברה לשוק הגרמני.
העבודה תדון בסוגיות השונות שעומדות בפני החברה ותציע דרכי הפעולה כדי להתגבר עליהן.