עבודה סמנריונית ניהולית מתקדמת ניהול לפי אילוצים TOC

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 6951
מספר מקורות 36

תקציר העבודה

סמינר בחשבונאות             ניהולית מתקדמת ניהול לפי אילוצים TOC עבודה סמינריונית בקורס ניהולית מתקדמת תוכן העניינים
מבוא. 3
רקע תיאורטי וסקירת ספרות. 4
שאלת מחקר 8
השערות המחקר. 8
השערה 1: ניהול לפי אילוצים (TOC) מסייע במתן שירותים וייצור מוצרים איכותיים יותר- 8
השערה 2: שילוב של גישות ניהול נוספות יחד עם גישת ניהול לפי אילוצים (TOC) יתרמו יותר להשבחת ערך הארגון.………… …….……………………… ..מנהל עסקים   השערה 3: גישת ניהול לפי אילוצים מסייעת לאתר את צווארי הבקבוק בתהליך התפעול העסקי. 17
סיכום ומסקנות. 23
ביבליאוגרפיה. 24
מבוא: עבודה זו היא מחקר תיאורטי הבוחן את השפעת גורמים להשבחת ערך הארגון ביישום גישת ניהול לפי אילוצים (TOC).
ניהול לפי אילוצים היא גישה ניהולית מתקדמת שפותחה במטרה לשפר במידה ניכרת את ביצועי הארגון.
ניהול לפי אילוצים היא גישה הכוללת שיטות וכלים שונים המסייעים להגשמת המטרה. אין ספק שזוהי אחת מפריצות הדרך הניהוליות המשמעותיות של העשורים האחרונים. במחקר זה בדקתי אילו גורמים מובילים להשבחת ערך הארגון כאשר מיישמים את גישת ניהול לפי אילוצים (TOC)? בהתבסס על סקירת הספרות שבוצעה , ניתן להגיד שיישום תורת האילוצים משפר חשיבה ניהולית, נותן כלים לאיתור בעיות השורש אשר הטיפול בהן ישביח את ערך הארגון.
שיטת המחקר הינה איסוף וסקירת ספרות רלוונטית בתחום ניהול לפי אילוצים,ניתוחה והשוואתה לשיטות אחרות, ממצאים והסקת מסקנות. תוצאות המחקר הראו כי יישום שיטת ניהול לפי אילוצים מסייע במתן שירותים וייצור מוצרים איכותיים יותר, וכן מסייע לאתר את צווארי הבקבוק בתהליך התפעול העסקי בנוסף , התוצאות מראות כי שילוב מוצלח בין שיטת TOC לשיטות נוספות בהכרח יתרמו יותר להשבחת ערך הארגון מאשר יישום בודד של אחת השיטות.
תורת ניהול לפי אילוצים מהווה מהפכה מחשבתית בתפעול ארגונים.
ראשית, בעבר היו מקובלות ונפוצות שיטות ניהול אשר קידמו התנהגויות לא יצרניות.הגישה החדשה מתבססת על תכנון ליניארי) 2007) , Coman, A., and Ronen, B., אשר מהווה אחת הדרכים היעילות ביותר להקצאת משאבים אופטימאלית בין פעילויות שונות המתחרות על משאבים אלה. ליברמן  והילר(1995) .
או בשפה פשוטה יותר: בזכות כלי תכנון ליניארי, תורת ניהול לפי אילוצים מאפשרת להקצות משאבים בארגון בצורה יעילה וזאת על ידי התמקדות בהשגת היעדים שקבעה ההנהלה.
שנית, ניהול לפי אילוצים נחשבת לתיאוריה איכותית בתחום ייצור וניהול ולמעשה יכולה לשמש כתיאוריית אב לגישות אחרות כגון TQM , JIT וכו' (Gupta and Boyd, (2008., כלומר גישת ניהול לפי אילוצים יכולה לשמש כפלטפורמה ליישום גישות נוספות אשר תורמות סינרגטית לעסק.
יישום השיטה מביאה לשיפור במרבית מדדי הביצוע השונים, לגידול הביצועים הפיננסיים ולרמת התחרותיות אשר מושגים תוך זמן קצר יחסית. בנוסף, שילוב מוצלח בין שיטת TOC לשיטות נוספות בהכרח יביא לשיפור בביצועי החברות יותר מאשר יישום בודד של אחת השיטות.
במאמרם של  Mabin V.J and Balderstone S.J(2000) , סברו שיישום גישת הניהול לפי אילוצים משפר מדדי ביצוע תפעוליים ופיננסיים, גם עם יישום חלקי של המתודולוגיה.