סמינריון בדוחות כספיים מאוחדים. הנושא: השפעת המעבר ל-IFRS על הרלוונטיות של מידע חשבונאי בדוחות כספיים של חברות ציבוריות-היבטים תאורטיים ואמפיריים

סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 7197
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

שם קורס: דוחות כספיים מאוחדים שם העבודה :  השפעת המעבר ל-IFRS על הרלוונטיות של מידע חשבונאי בדוחות כספיים                          של חברותציבוריות בישראל: היבטים תיאורטיים ואמפיריים תקציר עבודה זו תעסוק בנושא התקנים החשבונאיים החדשים של הדוחות, על פי תקני IFRS.
תקנים אלו משנים את פני המקצוע ומשמעותם מרחיקת לכת עבור הדיווח הכספי. עם זאת החיוניות שלהם רבה – המעבר לכללי IFRS הופך את ישראל לחלק ממדינות העולם שמדברות בשפה חשבונאית אחת.
מטרת העבודה היא לבחון את השפעת המעבר לדיווח על פי IFRS על מחירי המניות- כלומר איך מחירי המניות הושפעו בעת המעבר לראשונה (ב-2007). חשיבות המחקר היא בכך שכך נדע האם השוק בישראל הוא יעיל, חצי יעיל או כלל לא יעיל. המעבר לשיטת הדיווח החדשה יוצר פערים בין הרווח בעבר לבין הרווח הנוכחי ומכאן החשיבות לבחינת ההשפעה על מחירי המניות – כך נדע האם המשקיעים מושפעים מרווחים חשבונאיים. בעבודה אסתמך על המחקר הארוך של Lev B. & Zarowin (1999) שבחנו באמצעות מודל אמפירי את מידת הרלוונטיות של מידע חשבונאי (רווח והון עצמי). במחקר נבחנה התועלתיות של המידע הפיננסי למשקיעים בהשוואה לכלל המידע בשוק.
המאמר מצביע על כך שהתועלתיות של הנתונים שדווחו (רווחים, תזרימי מזומנים וערכים מאזניים בספרים) הצביעו על ירידה במהלך 20 שנה. אנו עדים שהירידה בתועלתיות, בראייה של העלייה בדרישות המשקיעים למידע רלוונטי והעקביות של הרגולטור לשיפור איכות ודייקנות המידע הפיננסי הוא בגדר שינוי.  הטמעת ה-IFRS בעולם עדיין לא הושלמה, ורשימת המדינות שהתחייבו לאימוץ הכללים הולכת וגדלה. יפאן, קנדה, דרום קוריאה והודו הצטרפו לרשימה של יותר מ-100 מדינות שכבר אימצו את ה-IFRS. התחזית היא שבעוד כשנה (2011)  מספר המדינות שיאפשרו או יחייבו דיווח על פי IFRS יהיה משפטים0 מדינות אימוץ התקינה הבינלאומית ישפיע לא רק על הדו"חות הכספיים, אלא גם על ההתנהלות העסקית של חברות, על הדיווחים הפנימיים של ההנהלה, על מדידת ביצועים, חלוקת דיווידנד, מערכות המידע, ומבנה עסקות וחוזים (בעיקר בנוגע למיזוגים ורכישות).
תוכן העניינים
מבוא
-.3
סקירת ספרות — 4
היבטים מוסדיים. 4
הבנת התהליך לקביעת המדידה והגילוי של שווי הוגן 4
שינויים בהון -…11
בדיקת ההנחות המשמעותיות ומודל ההערכה של הדירקטוריון וההנהלה-12
הערכת תוצאות נוהלי הביקורת –…מנהל עסקים הצהרת מנהלים …משפטים אימוץ השיטה כמגביר רלוונטיות –..16
שיטת המחקר -.18
    היבטים אמפיריים 18
ניתוח …21
    המדגם –..21
    מתודולוגיה -..23
סיכום ודיון –.27
ביבליוגרפיה -…29