פרה סמינריון בקורס ניתוח דוחות פיננסים. הנושא - ניתוח פיננסי והערכת שווי: חברת מלונות דן

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 13163
מספר מקורות 11

תקציר העבודה

תוכן העניינים:

1 .
מבוא

עמ' 3
2 .
סקירת כללית של ענף המלונאות עמ' 5
3 .
סקירת חברת מלונות דן בע"מ …
עמ' 18
4 .
ניתוח S.W.O.T -.
עמ' 26
5.
סקירת חברת ישרוטל בע"מ -. עמ'
3 0
6 .
ניתוח מאזן –…
עמ' 33
7.
ניתוח דו"ח רווח והפסד –..
עמ' 38
8 .
ניתוח דו"ח תזרים מזומנים -..
עמ' 41
9.
ניתוח יחסים פיננסיים
עמ' 51
1 0.
מדד אלטמן —
עמ' 64
1 1.
הערכת שווי חברת מלונות דן .. עמ' 66
1 2.
סיכום ומסקנות -.
עמ' 70
1 3.
ביבליוגרפיה —  עמ' 71
מבוא
הניתוח הכספי הוא כלי חשוב בשוק הפיננסי, המידע הרב הנגזר מתוך הדו"חות הכספיים משמש ככלי עזר למספר רב של גורמים, ממשקיעים פרטיים ועד מנהלי החברה והבנקים.
הניתוח הכספי נועד לבדוק לאיזה כיוון החברה צועדת, האם היא לקראת התפתחות וצמיחה או לקראת ימים קשים יותר.
בעזרת הכלים החשבונאיים שנלמדו בקורס, ננתח ונאמוד את מצבה הפיננסי והעסקי של חברת מלונות דן בע"מ, תוך השוואה לחברה המתחרה בענף, חברת ישרוטל בע"מ, ותוך התייחסות למאפיינים ומגמות בענף.
 המרכיבים העיקריים בעבודה:
סקירת ענף התיירות והמלונאות.
סקירת החברות: מלונות דן בע"מ וחברת ישרוטל בע"מ.
ניתוח מאזן, דו"ח רווח והפסד, ודו"ח תזרימי המזומנים.
ניתוח והערכת שווי החברה.
חברת מלונות דן בע"מ פועלת בענף המלונאות בארץ. ענף זה מתאפיין בעונתיות חדה ועקבית. עיקר הפעילות מקורה בחודשי הקיץ ובחודשי החגים. ענף המלונאות מושפע בצורה משמעותית ביותר מגורמי מאקרו כגון המצב הביטחוני והמצב הכלכלי במשק. מאז שנת 2003 אנו עדים לשיפור במצב הביטחוני (למעט מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006), אשר מביא לכך שהחברה מציגה שיפור במכירות, ובקשר ישיר גם להגדלת הרווח הנקי לאורך השנים. את העבודה נפתח בסקירת הענף, החברה, וניתוח הסביבה הכלכלית. בהמשך נבצע ניתוח SWOT הבוחן את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים של החברה. כמובן שניתוח זה מתבסס על הנתונים שציינו בסקירת הענף והחברה.
בשלב הבא ננתח את המאזן, דו"ח רווח והפסד ודו"ח תזרים המזומנים של החברה- בניתוח זה נשתמש בכלים כגון: ניתוח אופקי, ניתוח אנכי, יחסים פיננסיים, ומגמות עתידיות. את המגמות העתידיות נלמד דרך רצף השנים המוצג וכן מדוחות הרבעוניים והנתונים המוצגים בהם.
לכל אורך ניתוח הדוחות נשתמש בחברת ישרוטל להשוואה כדי לתת משמעות לערכים המספריים שיתקבלו בחישובים שנבצע. את כל הנתונים הנ"ל נסכם בסיכום ביניים שיהווה את הסיכום לניתוח הפיננסי שנציג.
בשלב האחרון, נבצע הערכת שווי של החברה ע"פ השיטות: DCF ושווי שוק. שיטת DCF מהווה שיטה עיקרית, שאמינותה גבוהה יותר מיתר השיטות ונחשבת למדויקת ביותר. שיטת שווי שוק, מהווה חסם תחתון לבדיקה האם החישוב שבצענו בשיטת DCF מדויק. בסיום העבודה נציג את הסיכום ואת המסקנות שאליהם נגיע בהסתמך על כל הנתונים הנ"ל.