דימוי האישה בסדרה סקס והעיר הגדולה

מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 11439
מספר מקורות 22

תקציר העבודה

דימוי האישה בסדרה – "סקס בעיר הגדולה" שם הקורס: תקשורת כתרבות                                                 תאריך הגשת העבודה: 1.9.07
תוכן עיניינים                          מבוא  –
3
פרק 1
–  גישות פמיניסטיות –
4
  1.1. – פמיניזם ליברלי 4
  1.2. – פמיניזם רדיקאלי –.. 6
פרק 2 – נשים בטלוויזיה   -..
9
2 .1. – נשים ואופרות סבון –. 9
2 .2. – עוצמה נשית – 12
פרק 3 – שאלת המחקר —
משפטים פרק 4 – שיטת המחקר –.
16
פרק 5 – דמויות הסדרה וניתוח סצנות -17
5.1. – סיכום הממצאים
26
פרק 6 – דיון ומסקנות –.
27
מקורות .
34
מבוא אבקש להפגיש בעבודה זו בין גישות פמיניסטיות לבין דימוי נשי כפי שמצטייר באופרות סבון (סדרות טלוויזיה), לפיכך בעבודה זו בכוונתי לבדוק מהו דימוי האישה באמצעות 3 מישורים:
המראה  החיצוני, היחס למין והיחס לזוגיות.
בסדרה אנו רואים ארבע חברות כאשר כל עולמן נסב על מציאת גברים, בילויים וחייהן בעיר הגדולה אשר אמורה לספק להן את כל הכלים, הסביבה והתנאים למציאת אהבה אמיתית וזוגיות.
על מנת לענות על שאלת המחקר – " מהו דימוי האישה בסדרה סקס בעיר הגדולה", אבצע ניתוח תוכן איכותני אשר יסתמך על סקירה ספרותית (ראה פרקים 1, ו-2) והן על פי שיטתו של פיסק. בחרתי להציג את הגיבורות בדרך סובייקטיבית זו, שכן זוהי הדרך הטובה ביותר להצגת הדמויות והנגישה ביותר.
כמו כן, אבקש לטעון כי הסדרה למרות שמעלה נושאים חברתיים חדשים על סדר היום שעד כה לא בהכרח הועלו מציגה פמיניזם מסוג חדש בכל הקשור להצגת דימוי האישה בטלוויזיה, כמו כן אבקש לטעון כיום עדיין נשמר האידיאל המסורתי של האישה המושלמת, אך יחד עם זאת ניתן לראות כי טמון בסדרה סוג של פמיניזם לייט, פמיניזם מסוג חדש אשר טומן בחובו שילוב בין החלק המסורתי השמרני לבין הליברלי והחופשי.
לעבודה זו שלושה חלקים:
בחלק הראשון אציג את הסקירה הספרותית ואניח את התשתית לניתוח תוכן איכותני שיתבצע בחלק השני, ובחלק השלישי אערוך דיון, מסקנות וסיכום העבודה.
קריאה מהנה,