עם + הערות המנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 94
שנת הגשה 2012
מספר מילים 575
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 11
הגרעין החדשותי של הידיעה הוא שלמרות הניסיונות של המשטרה למנוע תקריות נוער אלימות במרכז הארץ, הן אינן נפסקות, אלא עולות במדרגה.
כותב הידיעה מעביר מסר חברתי, ומדגיש שהאכזריות של הנערים ברחובות היא ללא גבולות.
בנוסף לכך, לפי הידיעה ניתן לראות שזו הפעם הראשונה שהנער הותקף על ידי מכל הזכוכית של נרגילה, דבר המראה על המקרה כמקרה ראשון בתקריות הנוער. 
1 .   סוג הפתיח שניתן לידיעה הוא פתיח תמציתי. יפה פתיח תמציתי זהו פתיח קלאסי לידיעה עיתונאית והוא גם השכיח ביותר. הוא מיועד להביא בפני הקורא, בצורה ממצה וברורה, את עיקרי הסיפור, הבאים לידי ביטוי בחמשת הממים : מי, מה, מתי, מקום, מדוע. הפתיח התמציתי חייב להעביר את המידע בצורה ברורה ותכליתית.   פתיח תמציתי יכול לעסוק באירוע עצמו, או …

3 .
"עשרים ילדים בעטו בי בצלעות, בראש, בכל הגוף, ועד שהצלחתי לקום אני רואה את הילד רץ לכיווני עם הכד של הנרגילה שאותו הוא ניפץ לי בפנים, לאחר מכן נפלתי שוב על הרצפה וילד אחר לקח את הברזל של הנרגילה והתחיל להרביץ לי". כך תיאר הנער המותקף את הלילה שליפני.
הפעם תקריות הנוער האלימות עלו מדרגה. נער בן 17
מאור יהודה הותקף ביום חמישי בלילה על ידי כ-20 נערים, כאשר אחד מהם ניפץ בפניו מכל זכוכית של נרגילה. את חוזרת על עצמך כאן, זה שוב אותו הסיפור של הפתיח – צריך להתקדם, אחרת זה נראה כאילו מתחילים מחדש כל פעם את הידיעה. הנער פונה על ידי צוות מד"א, שנתן לו טיפול ראשוני במקום …