עם + הערות המנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 98
שנת הגשה 2012
מספר מילים 903
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן
1 3
חלק א ביום ראשון,
5 בספטמבר
2 011, יוזמת הפסקת האש של קופי אנאן עלתה על שרטון: יומיים לפני תאריך היעד לנסיגת כוחות הצבא מהערים, הבהיר אמש משרד החוץ בדמשק כי הממשלה לא תוציא את החיילים לפני שתקבל ערבויות כי גם האופוזיציה תניח את כלי נשקה.
האופוזיציה בתגובה סירבה בתוקף. מפקד צבא סוריה החופשית, ריאד אל-אסד, אמר כי למרות שבסוף השבוע, 23 בספטמבר 2011 טען שכוחותיו התכוונו לאמץ את היוזמה של קופי אנאן, הם דוחים את ההסכם בכל תוקף לאור הדרישות החדשות של הממשל. "אנחנו לא מכירים בשלטון ולפיכך לא ניתן ערבויות", הודיע בשיחת טלפון לסוכנות הידיעות אי.פי.
מוקדם יותר, בהודעה שפרסם דובר משרד החוץ, ג'יהאד מקדסי, נטען כי ההכרזות מהימים האחרונים לפיהן המשטר הסורי יסיג את החיילים וכלי הנשק מהערים הובנו שלא כשורה.
דבריו של הבכיר הסורי צפויים לחזק את הספקות …
1  – שלושה קישורים לידיעות קודמות אפשריות:
o       יוזמת הפסקת האש – קופי אנאן מציע ליזום הפסקת אש.
o       מפקד צבא סוריה החופשית – ריאד אל-אסד, מפקד צבא סוריה החופשית, מאמץ היום, 23 בספטמבר 2011, את הפסקת –
חלק ג
1 .      בלוג אישי של מרינה ר.
יוזמת הפסקת האש של קופי אנאן התפוגגה היום באוויר. "דקה" לפני שכוחות צבא היו צריכים לצאת מהערים, הודיע משרד החוץ בדמשק כי, זה לא יקרה, שכן הם רוצים לראות את האופוזיציה ללא נשק ושיפסיקו להתנגד. אז מה בעצם השתנה? לא ברור. אבל מה שכן, זה היה צפוי. לא נראה שמפקד צבא סוריה החופשית באמת היה מוכן להוציא את כוחותיו, או להסכים לדרישות החדשות של הממשל, הממשל שהוא לא מאמין בו, ולא מכיר בו. משרד החוץ לעומת זאת טוען כי ההכרזות שהיו בימים האחרונים לפיהן המשטר הסורי יסיג את החיילים וכלי נשק מהערים הובנו שלא כשורה. "מה חדש?" הכי קל להאשים את …