עם + הערות המנחה
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 11 |
מקצוע | מדעי המדינה ויחבל |
מילות מפתח | דיקטטורות, דמוקרטיות, מדינה, מדעי מדינה, פוליטיקה השוואתית |
ציון | 80 |
שנת הגשה | 2014 |
מספר מילים | 1078 |
מספר מקורות | 1 |
תקציר העבודה
ממ"ן 11
חלק א שאלה 1
א. לא נכון. ממשל מציין את מוסדות השלטון, ולא המשילות, והמשילות היא התהליך, הפעילות שמבצע הממשל. [לדוגמה: ההחלטה שהתקבלה זה הממשל, והוויכוחים, דיונים או פעולות שלה זה המשילות]. – הביסוס של דבריך אינו ברור ובכך נא לבסס על דוגמאות מעשיות ולא כלליות . 7/9
ב. נכון. בסמכות רציונלית-חוקית, הציות מקורו בחוקים, והממשל מבוסס על תקנות ולא על מסורת או כריזמה. בדרך זו, היא משמשת סמכות יסוד לזכויות הפרט. משרת הציבור הפועל בהתאם לחוקים הכתובים מיישם רציונאליות מפורשת וברורה. [לדוגמה: חוקה משמשת בסיס לזכויות הפרט]. – מה הקשר בין הדוגמא שנתת לבין הסמכות ? 7/9
ג. נכון. ארגונים בין-ממשלתיים השפיעו על מאזן הכוחות בתוך המערכות הפוליטיות הלאומיות, ויש מוסדות שהרוויחו מכך ויש שהפסידו. הרשות המחוקקת אכן מפסידה בצורה משמעותית, בגלל שהיא עשויה ללמוד על ההסכם – כדוגמא ? 7/9
ד. לא נכון. תפיסת הריבונות לפי ז'אן בודן, -9/9
חלק ב שאלה א' לפני ניתוח יתרונות וחסרונות של דגם יש להסבירו על מנת שהקורא יבין את דבריך היתרונות של הדמוקרטיה הייצוגית:
ü רוב העם בוחר בעצמו את הנציג שלו (אזרחים שיש להם זכות הצבעה) ü שיטת ממשל שבה יש ייצוג –