עם + הערות המנחה

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
ציון 80
שנת הגשה 2014
מספר מילים 1078
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

ממ"ן 11
חלק א שאלה 1
א.      לא נכון. ממשל מציין את מוסדות השלטון, ולא המשילות, והמשילות היא התהליך, הפעילות שמבצע הממשל. [לדוגמה: ההחלטה שהתקבלה זה הממשל, והוויכוחים, דיונים או פעולות שלה זה המשילות]. – הביסוס של  דבריך אינו ברור ובכך נא לבסס על דוגמאות מעשיות ולא כלליות . 7/9
ב.       נכון. בסמכות רציונלית-חוקית, הציות מקורו בחוקים, והממשל מבוסס על תקנות ולא על מסורת או כריזמה. בדרך זו, היא משמשת סמכות יסוד לזכויות הפרט. משרת הציבור הפועל בהתאם לחוקים הכתובים מיישם רציונאליות מפורשת וברורה. [לדוגמה: חוקה משמשת בסיס לזכויות הפרט]. – מה הקשר בין הדוגמא שנתת לבין הסמכות ? 7/9
ג.        נכון. ארגונים בין-ממשלתיים השפיעו על מאזן הכוחות בתוך המערכות הפוליטיות הלאומיות, ויש מוסדות שהרוויחו מכך ויש שהפסידו. הרשות המחוקקת אכן מפסידה בצורה משמעותית, בגלל שהיא עשויה ללמוד על ההסכם –  כדוגמא ? 7/9
ד.       לא נכון. תפיסת הריבונות לפי ז'אן בודן, -9/9
חלק ב שאלה א' לפני ניתוח יתרונות וחסרונות של דגם יש להסבירו על מנת שהקורא יבין את דבריך היתרונות של הדמוקרטיה הייצוגית:
ü      רוב העם בוחר בעצמו את הנציג שלו (אזרחים שיש להם זכות הצבעה) ü      שיטת ממשל שבה יש ייצוג –