עבודה בנושא קניות באינטרנט והתמכרות לקניות

מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 8202
מספר מקורות 49

תקציר העבודה

תוכן עניינים
מבוא                                                                                        3                                                                                        נושא המחקר ומטרתו                                                              4
סקירת ספרות                                                                      5-מנהל עסקים שאלת המחקר                                                                         משפטים מתודולוגיה                                                                             משפטים ממצאים                                                                                  16
דיון ומסקנות                                                                      17-18               סיכום                                                                                      19
ביבליוגרפיה                                                                       20-24

1 .מבוא
"החיים יהיו מאושרים יותר עבור המשתמש המקוון, משום שהאנשים איתם יהיה מסוגל לתקשר לעתים קרובות ייבחרו בגלל מטרות ותחומי-עניין משותפים, יותר מאשר בשל סמיכות של יד-המקרה".
ג'. סי. ר. ליקלידר; מתוך הספר "המחשב כאמצעי תקשורת" נראה כי איש לא צפה באמת את השפעתו של האינטרנט על חיינו.
בעשור האחרון, הפך המחשב ממוצר חשמלי הנמצא במספר בתים, לחובה של ממש עבור כל אדם.
אנחנו נושאים אותו איתנו ממקום למקום, עושים "גוגל" עבור כל בעיה לא פתורה, מתקשרים דרכו, מוצאים חברים דרכו וגם-קונים דרכו. מחקרים רבים בחנו את הקניות באינטרנט על יתרונותיהם וחסרונותיהם, ומה בדיוק מניע אנשים לרכוש דווקא דרך האינטרנט ולא באופן מסורתי. אל מול מהפכת הקניות באינטרנט שהינה נחלת התקופה האחרונה, התמכרות לקניות הינה תופעה ידועה כבר מעל ל100 שנים, אשר נחקרה רבות ומנקודות מבט שונות.
מחקר זה בחן את הידוע בכל הנוגע לקניות אינטרנטיות והשפעתן, היתרונות ברכישה שכזו, החסרונות, האופן בו ניתן להשפיע על הפרט לרכוש דרך האינטרנט , החששות הנובעות מרכישה אינטרנטית, וכן האופן בו בוחר הפרט לקבל את החלטותיו הנוגעות לרכישה אינטרנטית והגורמים עימם הוא בוחר להתיעץ. לאחר מכן, סקר המחקר הגדרות שונות ותפיסות בכל הנוגע להתמכרות לקניות, ההבדל הערכי בין ההגדרות השונות, מאפיינים דמוגרפיים של המכורים לתופעה, התנהגויות אופייניות, הסברים והשפעות אישיות וחברתית.
במחקר עצמו נבחן האם קיים קשר בין בין שימוש באינטרנט למטרת רכישה ובין התמכרות לקניות. תוצאות המחקר נדונו כמו גם השפעותיהן על התחום.
ישנה חשיבות להבנה האם שימוש באינטרנט למטרת קניות מספק לא רק נוחות אלא גם מהווה גורם סיכון להתמכרות לקניות או להפך- מספק את אותם צרכים של המכורים לקניות באופן כזה שאין הם צריכים לצאת מהבית ולהראות את בעייתם בפומבי.

2 .נושא המחקר ומטרתו מחקר זה יבחן את הקשר שבין קניות באינטרנט ובין התמכרות לקניות. בשנים האחרונות הקניות דרך האינטרנט הפכו זמינות מאוד- הן לרכישת מוצרים בסיסיים כמו מזון והן לרכישות מהארץ ומחו"ל שהפכו נגישות יותר וזולות יותר.
מעניין לבחון את הקשר שבין הקלות הזו שבה ניתן לבצע רכישות אינטרנטיות ובין התמכרות לקניות. מטרתו של המחקר הינה לבחון האם קיים קשר בין השניים ומה הן ההשפעות של הקניות באינטרנט על חיי המכורים לקניות. ראשית, אבחן את השפעותיו של האינרנט ואת עולם הרכישות האינטרנטיות, לאחר מכן אדון בבעיית ההתמכרות לקניות, ולבסוף אבחן האם קיים קשר בין השניים. לדעתי, אם ימצא קשר שכזה, ניתן יהיה לבחון כיצד נוכל לעזור למכורים לקניות, להגביל את רכישותיהם דרך האינטרנט או לגרום לכך שדווקא דרך האינטרנט ילמדו לשלוט בעצמם ובצורך שלהם בקניות.