בניתוח דו"חות פיננסיים, מטלת גמר (ציון 90) - ניתוח והערכת שווי של שופרסל ורמי לוי
מוסד לימוד | האוניברסיטה הפתוחה |
סוג העבודה | ממ"ן |
מספר ממ"ן | 19 |
מקצוע | כלכלה |
מילות מפתח | הערכת שווי, הערכת שווי חברה, יחסי נזילות, יחסי פעילות, כלכלה, מבנה הון, ניתוח swot, ניתוח דו"ח תזרים מזומנים, ניתוח דו"חות רווח והפסד, ניתוח דוחות כספיים, ניתוח חברה, ניתוח יחסים פיננסים, ניתוח מאזנים, ניתוח רמי לוי, ניתוח שופרסל, רמי לוי, שופרסל |
שנת הגשה | 2010 |
מספר מילים | 12465 |
מספר מקורות | 17 |
תקציר העבודה
ממן 19 – מטלת גמר ניתוח דוחות כספיים
1 0389
תוכן עניינים
עמודים
1 . מבוא 3
2 . סקירת ענף הקמעונאות וענף הנדל"ן המניב+ ניתוח הסביבה הכלכלית 4 – 7
3 . פרופיל שופרסל בע"מ 8 – 10
4 . ניתוח SWOT של שופרסל 11 – משפטים 5. ניתוח הדו"חות הכספיים 5.1 ניתוח מאזנים
1 6 –
1 9
5.2 ניתוח דו"חות רווח והפסד
1 9 –
2 3
5.3 ניתוח דו"ח תזרים מזומנים של שופרסל
2 3 –
2 6
6 . ניתוח יחסים פיננסים
6 .1 יחסי נזילות 27 – 28 6.2 יחסי פעילות (יעילות)
2 8 –
2 9 6.3 יחסי איתנות ומבנה הון
2 9 –
3 0 6.4 יחסי רווחיות ותשואה
3 1 –
3 2 7. סיכום החלק הפיננסי 33 – 34
8 . הערכת שווי – חברת שופרסל 35 – 40 9. סיכום ומסקנות 41
ביבליוגרפיה 42
נספחים 43 – 63
תקציר תיאור העבודה בעבודתנו אנו עורכים השוואה בין שופרסל בע"מ לרמי לוי שיווק השקמה
2 006 בע"מ.
תחילה אנחנו סקרנו את שוק הקמעונאות ואת חברת שופרסל הפועלת בשוק זה .
במסגרת סקירת שופרסל, אנו בחנו את מעמדה של החברה בענף לעומת מתחרותיה, סקרנו את הסביבה הכלכלית שלה ופירטנו את החוזקות, החולשות ,האיומים וההזדמנויות של החברה.
לאחר מכן ערכנו ניתוח פיננסי לשופרסל ובמקביל לרמי לוי באמצעות כלים חשבונאיים כגון : דו"חות מאזן, דו"חות רווח והפסד, דו"ח תזרים מזומנים (רק של שופרסל) ויחסים פיננסיים.
בעזרת ניתוח SWOT והניתוח הפיננסי הערכנו את מצבה הפיננסי והעסקי הנוכחי והעתידי של שופרסל וכמו כן הערכנו את השווי הנוכחי של החברה ואת יכולתה להפיק מזומנים בעתיד באמצעות הערכת השווי שביצענו.
ממצאים עיקריים שופרסל הינה הרשת הקמעונאית הגדולה ביותר בישראל ונתח השוק שלה מהווה יותר מ-36% מסך שוק הקמעונאות לעומת רשת רמי לוי המהווה אמנם רק 4.1% משוק זה אבל נמצאת בצמיחה מואצת וממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון מתחרותיה.
בשנים האחרונות , שופרסל פועלת לשמור על נתח השוק הגדול שלה (צומחת באופן איטי יחסית לרמי לוי) באמצעות מועדון לקוחות גדול, כרטיסי אשראי שהושקו ע"י החברה וגם באמצעות המותג הפרטי של שופרסל הממשיך להתחזק. כמו כן , בשנים הקרובות מתכננת החברה לפתוח עשרות סניפים של "שופרסל אקספרס" שיהיו פתוחים 24
שעות ביממה (למעט שבת) ויתחרו ברשת AM:FM.
לבסוף, ניתן להסיק כי שופרסל היא אמנם חברה יותר רווחית שההשקעה בה יותר מסוכנת (מינוף פיננסי יותר גבוה), אולם רשת רמי לוי היא חברה יותר יעילה מבחינה תפעולית וההשקעה בה פחות מסוכנת.
בנוסף, רוב ההתחייבויות הפיננסיות של שתי החברות מורכבות מאג"ח לציבור ולא מנטילת הלוואות ואשראי בנקאי.
סיכום הערכת השווי הערכת השווי של שופרסל בוצעה בשיטת היוון תזרימי מזומנים עתידי DCF.
בשיטה זו ערכנו תחזית תוצאות עסקיות ל-5 שנים הבאות ואותם היוונו בשיעור היוון של 9.94% , לתחזית זו הוספנו את תזרים השנה השישית המהוון לאינסוף.
אנחנו הערכנו את שווי שופרסל ב-3905 מיליוני שקל בקירוב (ב-31/12/09) והערכה זו נמוכה משווי השוק של שופרסל שהינו 4,184
מיליוני ₪ נכון ל-31/12/09. שווי השוק נכלל בתחום הערכים המודגשים בטבלת הרגישות (תחום השווי של שופרסל).