סמינריון עיר הבהדים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2376
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

תוכן עניינים:
מבוא –.  עמ'  1
העברת מחנות הצבא אל הנגב- רקע ..    עמ' 2-3
התפתחות רעיון הקמת עיר הבה"דים .. עמ' 4-5       עמדות בעד ונגד הרעיון – עמ' 6-7
ניתוח והשלכות   עמ' 8-9
ביבליוגרפיה –           עמ' 10-11
מהי תרומתה של עיר הבה"דים לפיתוח הנגב?
מבוא
"הרמטכ"ל גנץ החליט לקרוא לקריית ההדרכה החדשה הנבנית בדרום על שם האלוף אריאל (אריק) שרון, שהיה מפקד פד"ם והוביל תוכנית לאומית לפיתוח הנגב" (אתר צה"ל,
2 0מנהל עסקים). ברשות אריאל שרון, החליטה ממשלת ישראל להקים תוכנית לאומית אסטרטגית שתפתח את הנגב, כאשר המהלך המרכזי בה הוא העברת מחנות צה"ל לנגב (אתר צה"ל,
2 0מנהל עסקים). ב-01/04/2007 ראש הממשלה דאז, מר אהוד אולמרט, פתח את ישיבת הממשלה בהחלטה ליצור מציאות חדשה בנגב, בה אישרו פה אחד את הקמת עיר הבה"דים בסמוך לבאר שבע ובאזור צומת הנגב (משרד ראש הממשלה, 2007). בינואר 2012 החלו העבודות במקום, והצפי הוא כי הן תסתיימנה בתוך כשנתיים-שלוש. העיר תחל לפעול, במידה והעבודות תתבצענה לפי לוחות הזמנים, בסוף 2014 או תחילת 2015.
עיר הבה"דים הינה למעשה, עוד סממן של תנופת ההתפתחות בנגב. בנוסף, הקמת עיר הבה"דים מהווה חלק מרכזי ממהלך לאומי, המעצב תפיסה תשתיתית וארגונית כמענה למגמות עתידיות בצה"ל. הרעיון שבבסיס הקמת עיר הבה"דים הוא השתלבות של צה"ל ומשרד הביטחון במאמץ לפתח את הנגב על-ידי העתקת מחנות צבא מאזורים צפופי אוכלוסין לנגב.
בעבודה זו אדון בנושא תרומתה של עיר הבה"דים לפיתוח הנגב. שאלת המחקר שלי היא: האם עיר הבה"דים תורמת לפיתוחו של הנגב ואיך? בתחילה אציין את הרקע להקמת עיר הבה"דים, לאחר מכן אציג את תוכן העבודה, שיכלול את התכנון של ההקמה, כיצד התחיל פרוייקט הקמת עיר הבה"דים, מהו הרקע ההסטורי אשר כלל בין היתר ויכוחים והתנגדויות, מהם היתרונות והחסרונות, מה היו החסמים שנתקלו בהם מתכנני הפרוייקט ולסיכום, מה צפוי לקרות בפרוייקט והמלצות.