עבודה סמינריונית: שוויון זכויות לבני זוג מאותו המין בחוק הביטוח הלאומי

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 9050
מספר מקורות 20

תקציר העבודה

עבודה סמינריונית קורס שוויון הזדמנויות ואיסור אפליה בעבודה –  10901
שוויון זכויות לבני זוג מאותו המין בחוק הביטוח הלאומי עניינים
מבוא –. ..1
סקירת התפתחות תאים משפחתיים של זוגות מאותו  המין 3
מעבר מהשקפת עולם אחת לשנייה בעולם . 9
זכויות סוציאליות כלליות של זוגות מאותו המין .13
הסיבות והצרכים לשינוי הוראות הביטוח הלאומי –..משפטים בחינת חסמים ביישום כל חוקי הביטוח הלאומי לזוגות מאותו המין ..17            יישום השוויון הלכה למעשה בביטוח הלאומי על זוגות מאותו המין ..22   באיזו מידה ניתן שוויון לזוגות מאותו המין לאחר השינוי בהוראות  הביטוח הלאומי?-…
5 דיון ומסקנות … –.26
        ביבליוגרפיה .29
נספח –..31
2 0 שנות מאבק, הפסיקות שהעניקו לאורך שנים את ההכרה והזכויות לזוגות חד מיניים נושא המחקר:
התמורות החברתיות שחלו בעולם ובישראל והשפעתם על מדיניות המוסד לביטוח לאומי כלפי זוגות מאותו המין – השפעת התפתחותם של תאים משפחתיים חד-מיניים  על זכויות הסוציאליות  בחוק הביטוח הלאומי. שאלת מחקר: באיזו מידה מובטחות הזכויות הסוציאליות של זוגות מאותו המין בהתאם לחוק הביטוח הלאומי?
מטרת העבודה: סקירת השינויים שחלו במדיניות המוסד לביטוח לאומי ובחינת אופן ומידת התמודדותם עם צרכי זוגות מאותו המין.
כנגזרת של שאלה מחקרית זו עבודתי תתמקד במתן שוויון זכויות לבני זוג מאותו המין בחוק הביטוח הלאומי,  תוך בחינת המצב הקיים כיום בחוק הביטוח הלאומי, האם המצב הקיים מעניק שוויון מלא לזוגות אלו, ומה עדין דרוש תיקון. מטרת העבודה להרחיב את הדיון אודות חלקה של מדיניות רווחה תומכת בבני זוג מאותו המין, זאת על ידי דיון בהבדלים ומשמעותם בחוק המוסד לביטוח לאומי ובדיקת התאמתו לאופייה הליברלי של מדינת ישראל כמדינת רווחה, מתוך ניסיון לשרטט קווים לדמותה של השפעת טיב מדיניות הרווחה הנהוגה במדינה על תפיסותיו של המוסד לביטוח לאומי ביחס להגדרת המושג "בני זוג".  אף-על-פי שהמוסד לביטוח לאומי התאים עצמו לשינויים החברתיים כלפי זוגות אלו, נושא השינויים החברתיים נסקר בכלליות בעבודה, בכדי להבין מה גרם למוסד לביטוח לאומי לשנות את מדיניותו, אך אינו נכלל במסגרת עבודה זו מכיוון ששינויים אלו הם כלליים ואינם ייחודיים לחוק הביטוח הלאומי  ומאחר ושוויון זכויות חברתיות, כלכליות וסוציאליות לבני זוג מאותו המין הוא נושא רחב ידיים, מפאת קוצר היריעה, לא יטופלו בעבודתי זו זכויות שלא קשורות לחוק הביטוח הלאומי.