פסיכולוגיה בין תרבותית - רפרט 20 Attitudes of minority and majority members towards adaptation of immigrants

תקציר העבודה

Attitudes of minority and majority members towards adaptation of immigrants מאמר מספר 20 – עמדותיהם של בני קבוצת המיעוט והרוב ביחס להסתגלותם של מהגרים אסטרטגיות אלה הן:
הטמעה/ התבוללות – התרבות המקורית נתפסת כלא חשובה , בעוד שהקשר עם קבוצת הרוב נתפס כחשוב. אינטראקציה – הן תרבות המקור והן הקשר עם קבוצת הרוב נתפסים כחשובים.
ספרציה – התרבות המקורית נתפסת כחשובה , בעוד שהקשר עם קבוצת הרוב לא.
שולית – הן תרבות המקור והן הקשר עם קבוצת הרוב נתפסים כבלתי חשובים.
בפני הנבדקים הוצג תרחיש (כתבה מפוברקת בעיתון ) המייצג את אחד מ – 4
האסטרטגיות.
המרוקנים והטורקים נתבקשו לציין האם הם מזהים עצמם עם האדם המוצג בתרחיש. כמו כן נמדדו תגובותיהם הרגשיות והנורמטיביות כלפי אותו אדם. נמצא כי הן הטורקים והן המרוקנים הגיבו באופן חיובי יותר לאינטגרציה וזיהו עצמם יותר עם האדם המבצע אינטגרציה.
רוב המשתייכים לרוב ההולנדי נתבקשו להעריך את מספר המרוקנים והטורקים המשתמשים באסטרטגיית הסתגלות מסוימת , וכן נתבקשו לספק את תגובותיהם הרגשיות והנורמטיביות כלפי האדם המוצג בתרחיש. להולנדים היו עמדות חיוביות כלפי ההיטמעות והאינטגרציה הם אף חשבו כי הספרציה שנתפסה כאסטרטגיית הסתגלות הפחות מועדפת עליהם, היא זו בה בוחרים לרוב המהגרים.
כמה מדינות במערב אירופה עומדות להפוך   .הקבוצות האתניות לרוב נוטות לשמור היבטים מסוימים מתרבותם ולא להיטמע לחלוטין לתוך החברה השולטת.
השונות עשויה להועיל בכך שהיא מביאה את תרומתם הייחודית של אנשים בעלי רקע שונה, אולם היא אף עשויה ליצור קונפליקטים שונים בשל ההבדלים בערכים ובתחומי העניין .
Berry (1990) מתייחס למתח המצטבר ביחס לתוצאות הפיזיות , חברתיות או פסיכו' אפשריות לנבוע כתוצאה מהקשר בין שתי תרבויות או יותר.
בעוד שהמשתייכים לקבוצות המיעוט לרוב …
העבודה היא מצגת בת 32 שקופיות