מבוא לתקשורת המונים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 1996
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

ממ"ן 11:
שאלה
1 , פרק 3:
סעיף א'- "תקשורת המונים" הוא מושג שהתפתח בתקופה מתקדמת יחסית במאה העשרים, ונחקרה בשני מימדים עיקריים:
צימאון ההמונים לחדשות וכוחה של התקשורת לסחוף אחריה את ההמון ולהשפיע עליו, נחקר הפן של האינטגרציה החברתית שגורמת "תקשורת ההמונים" והפצת הידע וקידום הנאורות בזכותה/באשמתה.
צמיחה של גישות שונות עקב התפתחות "תקשורת ההמונים", גישות אופטימיות ואחרות פסימיות.
לפי דעתי הנושאים המרכזיים שנלמדו- "המרכיבים והמאפיינים של תקשורת ההמונים" ו"מודלים תקשורתיים" נלמדים דווקא בתחילת הקורס מכיוון שעל בסיסם מושתת כלל החומר שנלמד במהלך הקורס, נושאים אלו הם השורש ומהווים מפתח לכלל התיאוריות שנחקרו והופצו, ובכלל תורמים להבנה כוללת של הנושא.
הלמידה על תהליך התקשורת, הכרת המושג "קהל המונים", היכרות עם מוסד התקשורת ותכני התקשורת- הם אלה שנותנים את הרקע ומקנים ידע מפורט על נושא הקורס ועל הרקע
ההיסטורי וההתפתחות של תקשורת ההמונים- רקע
החשוב לכל סטודנט להמשך הלמידה בקורס ולעתידו המקצועי בתחום התקשורת.
"המרכיבים והמאפיינים של תקשורת ההמונים" הם אלה שהובילו להתפתחויות של גישות ותיאוריות שונות, ולכן המודלים התקשורתיים הם גם נושא מרכזי בקורס- המודלים מהווים ייצוג סכמטי של תופעות ותהליכים בתחום התקשורת, המודלים עוזרים לסטודנטים ללמוד על תופעות נפוצות שנחקרו בראי התקשורת, וכך בהמשך הקורס יעזרו לנו להבדיל בין הגישות והתיאוריות השונות בהתאם למקרים שבהם ניתקל, וכמו כן לפתח מיומנויות ניתוח וביקורת במבחנים, בעבודות הגשה, בשיעורים וכמובן בעתיד המקצועי.
הנושאים הללו הם מעין תיאור אבולוציוני של התקשורת, והם הבסיס שלה… לכן נלמדים ומקבלים מקום מרכזי דווקא בפתיח של הקורס.