סמינר יישומי במימון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2012
מספר מילים 2625
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי הרוח והחברה המחלקה לכלכלה סמינר יישומי במימון – השפעתם של הודעות חברות דירוג האשראי על שוק המניות לפי מתודולוגיית EVENT STUDY תאריך: אוג' 2012
תוכן העניינים
 מבוא ורקע –.
3-5
פרק 1: נתונים —
6
פרק 2: מתודולוגיה .7-8
פרק 3: תוצאות -9-מנהל עסקים פרק 4: סיכום ומסקנות –…משפטים ביבליוגרפיה –..16
  מבוא ורקע התרחבות שוקי ההון בעולם העצימו את חשיבותן של חברות דירוג האשראי בכלכלה הגלובלית של היום. התמורות שחלו בכלכלה העולמית וגם בישראל היו משמעותיים ביותר בנוגע לשוק ההון בעשורים האחרונים, כאשר בעיקרם חופש הפעולה של גופים פרטיים גדל. ומכאן חשיבתם של חברות דירוג האשראי.
חברות דירוג האשראי מתמחות בניתוח כלכלי של חברות ומדינות, כאשר דירוג האשראי מתבצע תוך ניתוח הפרמטרים הבאים: היסטוריה כלכלית, התנהלות כלכלית, התחייבויות לנושים, תחזיות צמיחה.
חשיבות חברות דירוג האשראי כמקור מרכזי  נוח וחשוב למידע כלכלי במשך השנים הולכת וגדלה וכיום בעלות חשיבות מרכזית בשוק ההון בארץ ובעולם. עד כדי כך שכמעט בלתי אפשרי היום לבנות תיק השקעות, לנהל סיכונים ולהעריך נכסים מבלי לבחון מהו הדירוג שניתן על ידי חברות הדירוג. הדירוגים עצמם הינם בעלי תפקיד מרכזי בתהליכי גיוס הכספים על ידי חברות ומדינות, הן מבחינת הלווים והן מבחינת המלווים.
בישראל פועלות שתי חברות דירוג אשראי, כאשר הותיקה מבינהן הינה חברת S&P שאותה מייצגת בארץ חברת הבת מעלות (הפועלת בארץ משנת 1991 ועד 2003 הייתה בלעדית) ובתחילת דרכה עסקה בעיקר בדירוג אג"ח קונצרני ולאחר מכן בדירוג פיננסי של מכשירים נוספים והערכת סיכון אשראי של חברות. החברה השנייה שפועלת בישראל היא חברת מדרוג שהיא חברת הבת של מוד'יס (הפועלת בארץ משנת 2003).
אופן תהליך הדירוג: כפי שרואים בטבלה 1, ניתן באמצעות אותיות אנגליות המהוות סולם של סיכון, כאשר בראש הסולם נמצא הדירוג בה הנכס הוא בעל סיכון הנמוך ביותר. ובתחתית הסולם נמצא הנכס בעל הסיכון הגבוה ביותר.
בחינה מחודשת (Credit Watch) משמעותה אירוע שבו עשויה להיות השפעה על סיכוני האשראי של החברה, חיובית או שלילית, כמעיין 'סימן קריאה'.
ולאחריה על חברת הדירוג להודיע על מסקנותיה: הורדת/העלאת הדירוג או אישור הדירוג הקיים.