פרה סמינריון בניהול הפרסום

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח ,
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2826
מספר מקורות 10

תקציר העבודה

פרה סמינריון – ממ"ן  16
קורס: ניהול הפרסום השפעת נתוני זמן אמת באתרי הקניה החברתית היומית תוכן עניינים
נושא                                                                                                              עמוד      מבוא                                                                                                                 
3 רקע                                                                                                                                4
תהליך הקניה באתרי הקניה חברתית יומית                                                                     6
נתוני זמן אמת באתרי קניה חברתית                                                                               6
השפעת נתון מצטבר של הרכישות על הצרכן                                                                   7
השפעת נתון הזמן שנותר לסיום העסקה                                                                        10 נתון הזמן שנותר לסיום העסקה בשילוב מספר הרוכשים                                                 11
דיון סיכום ומסקנות                                                                                               13
רשימה ביבליוגראפית                                                                                           מנהל עסקים נספחים                                                                                                                                      משפטים מבוא
בשנים האחרונות צמחו אתרי הקניות החברתיות יומיות המציעות עסקאות במחיר מופחת באופן משמעותי לרכישה של אותו מוצר או שירות. קניה חברתית הינה קניה של מוצר או שירות דרך קופונים במחיר מוזל המגיע לעשרות אחוזים, הודות לכך שמדובר במספר רב של משתמשים רשומים הנחשפים לפרסום , וברכישה ע"י מספר רב של קונים.
אתרי הקניה החברתית מציעים פלטפורמת מסחר חדשה המאפשרת לעסקים קטנים ואנונימיים להיחשף לקהל רחב ,בעלות פרסום נמוכה יחסית. מנקודת מבטו של העסק אם המוצר טוב הרי שההנחה משתלמת היות והלקוח יחזור גם ללא קופון. הלקוח מצידו מוכן להתנסות בשירות או מוצר מוכר פחות עקב ההנחה המוצעת.
בכל יום מפורסמים עסקאות רבות של עסקים כגון מסעדות, שטיפת מכוניות, ביגוד ועוד והשימוש בהם גדל בקצב ניכר ברחבי העולם.
המודל של אתרי הקניות החברתיות הוא: עסקים שמוכנים לתת הנחות גדולות תמורת פרסום ותפוצה יומית גדולה של פרטי ההנחה. הגולשים נרשמים כחברים ברשימת התפוצה נכנסים מדי יום לבדוק האם יש עסקאות שרלוונטיות עבורם ונחשפים לפרסום של כל הדילים היומיים. אתרי הקניות החברתיות מקבלים תגמול שבעיקרו מבוסס על כמות העסקאות, והעסק זוכה לפרסום.
המידע שמוצג באתרי קנייה קבוצתיים  מציג נתוני זמן אמת של מספר הרכישות הנצבר ואת הזמן המדויק בשניות שנותר לסיום העסקה.
המטרה של עבודה זו היא להראות כיצד נתונים אלו משפיעים על תפיסת ערך המוצר והחלטת הקניה באתרי הקניה החברתית היומית.
נקודת ההנחה בעבודה זו היא כי המחיר הוא לא פקטור יחיד בהשפעה על החלטת הצרכן לקנות את המוצר או השירות באתרי הקניה החברתית יומית וכי לנתוני זמן אמת – מספר הרוכשים הנצבר והזמן שנותר לסיום העסקה יש השפעה על ערך המוצר בעיני הצרכן והחלטת הקניה שלו.