דיני חוזים

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 12
מקצוע
קורס
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2014
מספר מילים 3609

תקציר העבודה

ממן 12
1 א. בחינת עילות טעות סעיף מנהל עסקים חוה"ח והטעיה סעיף משפטים חוה"ח. טעות: הדירה אינה מחוברת למערכת הביוב. הטעיה: האם העובדה היתה ידועה או צריך היה לדעת אותה אם לפי דין אם לפי נוהג ואם בהתאם לנסיבות שהרי  אי גילויין הוא הטעיה שאינה עולה בקנה אחד עם עקרון תו"מ.
דליה יכולה לטעון לטעות:
לפי סעיף מנהל עסקים א חוה"ח שטעתה כי סברה שהדירה מחוברת למערכת הביוב אך למעשה אין זה המצב ,והיות שדליה בעלת הדירה סביר להניח שידעה  על הטעות ונמנעה מלציין עובדה זו בפניה.
כמו כן יכולה דליה לטעון להטעיה:סעיף משפטים חוה"ח  רונית בעלת הדירה  ולכן מחובתה לדעת שהדירה אינה מחוברת למערכת הביוב ואי גילוי עובדה זו לדליה היא בבחינת הטעיה …
פס"ד:
בן עמי נ בנק לאומי (עמוד
1 05) הדן בהטעיה כלפי הבנק נמצא כי התקיימה ונפסק על ביטול בהתאם לסעיף משפטים חוה"ח והשבה בהתאם לסעיף 21 חוה"ח …
ג 1. אם הטעות לא היתה ידועה לרונית עדיין יצטרך בית המשפט לבדוק האם היה על רונית לדעת על הטעות אם לפי דין ,נוהג או נסיבות לפיכך עדיין מתקיימת אפשרות לעילת הטעות וההטעיה ובהתאם לפסק הדין גם הסעדים לא משתנים לפיכך תשובותיי לסעיף א וב לא תשתנה.
ג 2.לנוכח העובדה שרונית הציעה לתקן את הטעות  הן ביטול מצד דליה  והן התיקון מצד רונית צריכים להיות מונחים על פי אמות מידה של תו"מ בהתאם לסעיף 12 חוה"ח .
גם אם היתה הטעות ידועה לרונית או שהיתה צריכה לדעת עליה  תוכל דליה לבחור בין …
2א. עילת הטעות סעיף מנהל עסקים חוה"ח ועילת הטעיה סעיף משפטים חוה"ח.
טעות: המטרה היתה להקים בניין בן משפטים קומות ועל הקרקע קיימת מגבלה המאפשרת בניית בניין בן 2 קומות בלבד. הטעיה: האם העובדה היתה ידועה או צריך היה לדעת אותה אם לפי דין אם לפי נוהג ואם בהתאם לנסיבות שהרי אי גילוין הוא הטעיה שאינה עולה בקנה אחד עם עקרון תו"מ.
יעל יכולה לטעון: לפי סעיף מנהל עסקים א  לחוה"ח שטעתה שכן תכננה לבנות בניין בין משפטים קומות ועל הקרקע קיימת מגבלה המאפשרת לה בניית 2 קומות בלבד ולכן הקרקע אינה משתלמת …