אבנורמליות בסרט ברבור שחור

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , ,
שנת הגשה 2013
מספר מילים 4023
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

העבודה מתמקדת בסרט "ברבור שחור" ובעיקר בדמות הראשית, נינה.  העבודה מחולקת לשלושה חלקים:
בחלק הראשון- דיאגנוזה לנינה, הדמות הראשית בסרט.
בחלק השני- מערכות היחסים של נינה בחלק השלישי- מניעה – סוגי מניעה אפשריות לדמותה של נינה. (ראשונית, שניונית, שלישונית) ביה"ס לחינוך אבנורמלית בסרט "ברבור שחור" מגיש   ת.ז: תקציר העלילה הסרט "ברבור שחור" הוא מותחן פסיכולוגי המתאר את סיפורה של נינה, רקדנית בלט בת 27,  מוכשרת ופרפקציוניסטית בדרכה אל גילומו של התפקיד הראשי בבלט "אגם הברבורים".
  הסרט נפתח בחלומה של נינה. בחלומה היא רוקדת לבושה בלבן לבדה ולפתע גבר הלבוש שחורים תופס אותה ומסחרר אותה. הגבר הופך למפלצת שחורה ורוקד איתה. בבוקר מספרת לאימה בשמחה שחלמה שהיא מגלמת את הברבור הלבן ברגע שהמכשף כישף אותה. אמא שלה מעודדת אותה ועוזרת לה תלבש לקראת החזרות.                                                                                                                                                              בחזרות במאי וכוריאוגרף המופע, תומא, מחליט לעלות את מופע "אגם הברבורים". "אגם הברבורים" הוא מופע שבו נסיכה כושפה ונלכדה בדמות ברבור לבן. היא משתוקקת לחופש ורק אהבת אמת תבטל את הכישוף ותאפשר לה לצאת לחופשי.
הנסיכה מתאהבת בנסיך, אך התאומה המרושעת שלה, הברבור השחור מערימה עליו. הנסיכה מחליטה להתאבד ובמותה מוצאת את החופש. בבלט המקורי תפקידי הברבור הלבן והשחור מבוצעים על ידי שתי רקדניות, אך תומא מחליט לשנות את המופע וקובע שרקדנית אחת תגלם את שני התפקידים. תומא מחליף את הרקדנית הראשית של הלהקה, בת' כי היא כבר מבוגרת. תומא נרתע מללהק את נינה לתפקיד הראשי. הוא טוען שהיא מושלמת לתפקיד הברבור הלבן, הבתולי ,התמים, המאופק והמפוחד אך היא עצורה ופרפקציוניסטית מכדי לגלם את הברבור השחור, תפקיד שדורש אופי אפל, פתיני ומשוחרר. כאשר נינה מגיעה למשרדו לאחר האודישן כדי לבקש את התפקיד, הוא נושק לה בפתאומיות והיא בתגובה נושכת את שפתו. הנשיכה מפתיעה ומלהיבה אותו ולמחרת הוא מעניק לה את התפקיד הראשי. כפי שתומא חזה בחזרות נינה מגלמת באופן מושלם את הברבור  הלבן, אך מתקשה לגלם את תפקיד הברבור השחור. תומא מבציר בה להשתחרר "אני רוצה לראות תשוקה, את מאובנת כמו גוויה, הרפי".                                                    ללהקה מצטרפת רקדנית חדשה בשם לילי בעלת אופי הפוך מנינה. היא משוחררת, פתיינית. נינה חוששת שלילי תגנוב את התפקיד שלה. נינה גרה עם אמה השתלטנית אריקה .
גם אריקה הייתה בלרינה אך היא עצרה את הקרירה שלה כשנכנסה להריון. אריקה מתייחסת לנינה כילדה ומנסה לשלוט בכל היבט של חייה. במקביל לחזרות, נינה מגרדת את הגב שלה , אמה מבחינה בסימנים ותולה זאת בהרגל ישן של נינה…