ניתוח פילוסופי ופסיכולוגיה לסדרה האוס

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 4099
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

הפקולטה למדעי החברה המחלקה לחינוך מתיאוריות פילוסופיות לכלים טיפוליים 77-107-01
תוכן עניינים
מבוא
                                                                         1
סיפור מקרה                                                                       2-4
ניתוח סיפור המקרה                                                                   5-10 סיכום                                                                        11   ביבליוגרפיה                                                                        12
מבוא:
פילוסופיה היא אהבת החוכמה, ששמה למטרה לחקור את הדרך הנכונה ביותר לחיות את החיים דרך ידיעת ה"אמת". המדע העתיק ביותר הוא הפילוסופיה, ורק לפני 120 שנה, נולד תחום מדעי חדש שמתחרה בפילוסופיה- מדע הפסיכולוגיה, שמנסה לענות על שאלות דומות לפילוסופיה-איך לחיות, מהי מהות האדם. לפסיכולוג יש ערך שמתחרה מול ה"אמת" של הפילוסוף, ערך ה"טוב". הפילוסופיה היא הדיספלינה שחוקרת אחר "האמת" האובייקטיבית. הפסיכולוגיה היא הדסיפלינה שחוקרת אחר "הטוב" הסובייקטיבי.
למטפל של שני פונקציות: להיות מקום בו המטופל יוכל לדבר על תסכוליו. אך זה לא מספיק, שום דבר מהותי לא השתנה, לכן יש עוד פונקציה- לא רק להיות מיכל ריק אלא לבנות משהו- שהמטופל ילמד לארגן מחדש את המבנים שבתוך נפשו. כל פסיכולוגיה זקוקה לפילוסופיה – להראות למטופל שהצורה בה הוא חי עד עכשיו שקרית.
בעבודה אראה כיצד התפתחות פילוסופית אפשרה התפתחות פסיכולוגית. כל פעם שיש שינוי בפילוסופיה נולדה שיטת טיפול פסיכולוגית חדשה , אשתמש בסדרה הטלוויזיונית "האוס" כדי להדגים את דברי.
דר' האוס הוא מאבחן מומחה שסובל מכאבים כרוניים ברגלו עקב ניתוח. האוס מכור למשככי כאבים מסוג ויקודין. לאחר שורה של מקרי מוות של חברי צוות ושל אביו, האוס חווה התקף פסיכוטי ומאשפז את עצמו במכון פסיכיאטרי סגור. הפרק בו התמקדתי, "שבור",  מתאר את חוויותיו של האוס במוסד הסגור.