עבודת גמר באקונומטריקה - חברת אלווריון

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 19
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2513

תקציר העבודה

המחלקה לניהול וכלכלה עבודה אמפירית בקורס מושגי יסוד באקונומטריקה סמסטר 2014 ב שם החברה: אלווריון בע"מ סימול בורסאי בבורסה בתל אביב: אלור סימול בורסאי בבורסה בניו יורק: ALVRQ שם הסטודנט: מספר ת.ז: כתובת: טלפון: שם מרכז הלימוד מספר קבוצת הלימוד: שם המנחה: תאריך הגשה:
חלק 1: סקירה על החברה אלווריון הוקמה בשנת 1992 בשם .BreezeCOM    בשנת 2001 התאחדה עם חברת Floware Wireless Systems ושם החברה שונה לאלווריון. אלווריון עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרי תקשורת אלחוטית לרשתות מחשבים מקומיות ואינטרנט. חברת אלווריון מחזיקה משרדים ב-
5 מדינות ברחבי העולם. החברה מובילה בתחום של פיתוח וייצור פתרונות WIMAX ורשתות אלחוטיות בפס רחב. המערכות מסופקות לספקי שירותי טלפון ואינטרנט ומפעילי רשתות פרטיות ברחבי העולם ועד היום סופקו מעל 3 מיליון יחידות ליותר מ- משפטים0 מדינות.
 אלווריון נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונסדא"ק בניו יורק. החברה פועלת בענף הטכנולוגיה תחת ענף ציוד תקשורת.
החברה, נקלעה לקשיים בשנים האחרונות, והגיעה כאמור לכינוס נכסים.
החברה נסחרת ברשימה המשנית של בורסת נאסד"ק. בתחילת השנה נפלה המניה בכ-9% במחזור גבוה, על רקע הדיווח על מחיקת המניה, ושווי החברה היה כ-3.6 מיליון דולר.
תחת ניהולו של הכונס, רו"ח יואב כפיר, התנהל וממשיך להתנהל תהליך מקביל, שכולל ביצוע הסדר הנושים, מכירת נכסי החברה והמשך המסחר בבורסות. אלווריון נמכרה בספטמבר האחרון לחברת ואלי טלקום, תמורת 38 מיליון שקל. הפעילות העסקית בחברה חודשה, גויס מנכ"ל חדש – גיורא לוי – והחברה אף מגייסת עובדים.
לעומת זאת, בגזרת הנאסד"ק החדשות פחות חיוביות, גם לאור לוחות הזמנים. לפני כמה חודשים הצליחו פיניאבסקי וכפיר לשכנע את הנהלת הנאסד"ק לא למחוק את מניית החברה ממסחר, ואלווריון קיבלה ארכה שהסתיימה לאחר שבוע. מכיוון שעד כה לא אושר הסדר הנושים, מנייתה צפויה להימחק מהמסחר. החברה לא עמדה גם בתנאים אחרים להמשך המסחר, בהם למשל פרסום דוחות כספיים לרבעון השני של 2013.