יזמות עסקית - שטראוס גרופ נכנסת לענף עוגות מעוצבות

תקציר העבודה

שער 1
תוכן עניינים ..2                                                                           תמצית מנהלים –.3-4
          פרק א' תיאור החברה ..5-11
                                                          ניתוח הענף והשוק – 7-12    פרק ב' –ניתוח הענף והשוק החדשים -…13-17                                                    פרק ג' –אסטרטגיה עסקית ושיווקית   -…18-24
                                       פרק ד' – תוכנית התפעול וכ"א ..
5 -26                                                   סיכונים עיקריים ואלטרנטיבות -..27                                                    ביבליוגרפיה …28                                                                                 תמצית מנהלים – קבוצת שטראוס הינה קבוצת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל , ונחשבת כחברה בינלאומית מצליחה אשר פועלת בכ- 20 מדינות ברחבי העולם. קבוצת שטראוס מתמקדת בארבעה עסקי ליבה : שטראוס ישראל שטראוס קפה , שטראוס צפון אמריקה ושטראוס מים. החברה ממקדת את פעילותה בקטגוריות הבאות :בריאות ואיכות חיים , פינוק והנאה , קפה ומים. חזונה של שטראוס הוא השילוב הייחודי בין הלהט לקחת את החומרים הבסיסיים ביותר ולהופכם לפלא ! הרעיון העסקי החדש אשר יהווה נתח נוסף בקטגורית המזון  בתחום של פינוק והנאה הוא :כניסה לתת ענף הקונדיטוריות – קינוחים לאירועים בהזמנה אישית. המהלך ילווה בהקמת חנויות פרימיום של החברה תחת המותג עלית, "הקינוח שלי" , החנויות יעניקו חוויות קניה ייחודית ומהנה במיוחד שאין שנייה לה בארץ . הלקוחות יוכלו לעצב בעצמם את הקינוחים וכן לבחור מתוך מגוון רחב של עיצובים ,טעמים וניחוחות . בנוסף יוקם מערך הפצה ייחודי להזמנות דרך אתר הבית של "שטראוס –עלית" שיוקם במיוחד, ויהווה חנות אינטראקטיבית ראשונה מסוגה בישראל. מטרת התוכנית  היא לבחון את הכדאיות העסקית הטמונה בכניסה לענף הקינוחים לאירועים פרטיים.
    לשם בחינת פוטנציאל זה השתמשנו במספר מודלים  – ü      ניתוח מודל P.E.S.T ü      ניתוח מתחרים ולקוחות ü      ניתוח מודל SWOT ü      בחינת פוטנציאל שוק . ענף העוגות המעוצבות נכון לסוף שנת 2011  כולל כ5% מכלל האוכלוסייה בארץ (350 אלף אנשים מגיל 18 ומעלה ).  שווי ההכנסות השנתיות בענף מוערך בכ-35 מיליון שקלים . אחוז הצמיחה השנתי נע בין 10% למשפטים%  .                                                                                                    המתחרים העיקריים בענף – "שוגה " ,"אודליה" ו"טלטלים".                                                                                הלקוחות – אוכלוסייה מבוססת ממעמד סוציו- אקונומי בינוני וגבוה שרוכשים עוגה במאות – אלפי שקלים . מאחר וענף העוגות המעוצבות הינו ענף יחסית קטן אשר נמצא בשלבי צמיחה , וכן מבוסס בעיקר על עסקים קטנים ופרטיים , כניסה של מתחרה חזקה בעלת הון עצמי , מוניטין וניסיון רב בענף המזון בארץ ובחו"ל , תביא לגידול משמעותי במכירות הענף ובגודל הענף . עבור שטראוס גרופ. כניסה לענף זה תאפשר הבאה של מוצרים חדשים וייחודיים ללקוחות הקיימים, תגדיל מכירות והכנסות החברה תוך שימוש בחומרי גלם שנותרו מייצור מוצרים אחרים. המהלך יאפשר תחרות חזקה מול כלל ענף הקינוחים לאירועים המשווק בארץ ובסופו של דבר יוביל להגדלת נתח השוק של החברה בענף ולהגדלת הרווחיות התפעולית שלה .
במסגרת הכניסה לענף תפעל שטראוס על פי אסטרטגיית הצמיחה הבאה – בשנה הראשונה תחדור לשוק ע"י "אסטרטגיית פיתוח מוצרים " . המטרה לחדור אל השוק הקיים עם מוצר חדש וייחודי לחברה, היעד- בתום השנתיים הראשונות לעמוד על לפחות
5 % מנתח השוק בענף . החל מהשנה השלישית  תחזור אל "אסטרטגיית העמקת שוק ".
היעד- תוך חמש שנים להיות מובילי השוק .  בנוסף הכניסה של שטראוס לענף תציב רף גבוה של איכות המוצרים , חווית קנייה שאין שנייה לה בארץ ובמקביל תאפשר למרבית בתי האב בישראל לרכוש את הקינוחים, ע"י הוזלה משמעותית במחירי הקינוחים שיתאימו לכל כיס  . בחינת צפי נתוני ההכנסות וההוצאות הכרוכות בכניסה לענף הקינוחים לאירועים, ל-5 השנים הבאות , מצביעה על גידול משמעותי בשווי שוק הענף ובהכנסותיו כתוצאה מכניסתה של שטראוס לתחרות .  וכחלק בלתי נפרד מכך מראה נתונים  על הכנסות ורווחים גדולים  הצפויים לחברה , ואשר מצביעים על כדאיות הכניסה לענף החדש . פרק א' – תאור החברה והרעיון העסקי – קבוצת שטראוס הינה קבוצת המזון והמשקאות השנייה בגודלה בישראל , ונחשבת כחברה בינלאומית מצליחה אשר פועלת בכ- 20 מדינות ברחבי העולם. קבוצת שטראוס מתמקדת בארבעה עסקי ליבה : שטראוס ישראל, שטראוס קפה , שטראוס צפון אמריקה ושטראוס מים. שטראוס ישראל המהווה את בסיס הבית של הקבוצה , ממקדת את פעילותה בקטגוריות הבאות :  בריאות ואיכות חיים , פינוק והנאה , קפה ומים. כל אלה כוללים רבים מהמוצרים האהובים והנוסטלגיים של הצרכנים הישראליים ביניהם – "מלקי " ,"דנונה" "שוקולד פרה " ועוד רבים וטובים אחרים.