רפרט, עבודה שמורכבת מכמה נושאים הקשורים לשחיתויות במשטרה. מפורט בעבודה זו מבוא, גורמים,דרכי התמודדות, חלוקה ואבחנה של הסטייה,משולב לעבודה זו גם שאלון שיתוף עם הכיתה על נושא זה, סיכום וסרטון.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 7327
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

1                                                 1.4.מנהל עסקים   בס"ד תוכן עניינים
מבוא
השוטר הרצוי והשוטר המצוי עבודת כיתה – שחיתות במשטרה דרכי התמודדות עם תופעת השחיתות גוף מפקח שוטר אמיתי ושוטר מ"פלסטיק" תקשורת או "תשקורת" חלוקה והבחנה של הסטייה המשטרתית,גם מנקודת השקפתנו ביבליוגרפיה בס"ד מבוא במשטר דמוקרטי, המשטרה הינה הרשות האוכפת , שתפקידה בראש ובראשונה ליצור אמון ולשמור על בטחון הציבור שלה, שהשוטרים הם הנפשות הפועלות, בעלות סמכות ומודל לחיקוי.
נכון הדבר שמתפרסמים בתקשורת מעשי שחיתויות רבים מאוד, אך יש לציין שאחוז קטן מהם, אלו מעשי שחיתות משטרתית. למרות זאת  הציבור לא מוכן לקבל אפילו לא מיקרים בודדים אלו.
מחקר אשר נערך באוניברסיטת חיפה בשנת 2003, אשר התפרסמו בעיתון הארץ, מראה ירידה מתמשכת של מצביעים באמון הציבור במשטרה. מנגנון שאמור להיות החוד והחנית של הציבור בנושא הביטחון שלה, לא יכול להרשות לעצמו להגיע למצב שרוב הציבור לא תומך ולא מאמין בו. ממה נובעת בעיה זו. ואיך אפשר לעזור לה למגר את הבעיה. ישנם שוטרים אשר שיקול דעתם צר אופקים וישנם אחרים אשר שיקול דעתם רחב ומרחיק לכת. לסמכות זאת יש יתרונות משלה ויש גם חסרונות ,הבולט מבניהם הינה הסכנה ששוטר יינצל את מעמדו וסמכויותיו ויפלס דרך של סטייה מהתקן ויוצר מצב של שחיתות. בעיה זו קיימת כבר בימי קדם, וגם אז ניסו לתקן את הבעיה, ע"י שינויים במערכת המשטרתית. עד כמה זה חשוב שבמערכת שמייצגת הגנה ובטחון על הציבור שלה, מפני מושחתים ועבריינים מכל הסוגים, יכולה להרשות לעצמה שזה יקרה, ולערער את המערכת הפנימית שבה, איך היא יכולה לתפקד ולהמשיך לאכוף את החוק, שבעצם יש חלק ממפעיליה שעוברים על החוק. כל הסוגיה הזאת בעצם חשובה לכלל הציבור, ולכל המנגנון. במחקר שלנו אנו רוצים לגלות ולהסביר מספר דברים עיקריים: נתחיל בכך שנעשה אבחנה בין שני סוגי שוטרים, השוטר הרצוי והשוטר המצוי, שההבדל בניהם הם התכונות שמאפיינות אותם. נציג בפניכם עבודה שהחשיבות שבה היא איך לאבחן מיקרי שחיתות ע"י הדירוג שתצטרכו לעשות, מהקל עד החמור ביותר, שהמטרה היא נקודה למחשבה איך להסתכל על הדברים מנקודת מבט אחרת, וננמק מה ההשלכות של טיפול רופף בעבירות קלות. לאחר שננתח איזה אישיות צריכה להיות לשוטר, נסביר שישנן שתי גישות שמהוות קונפליקט הגישה הפסיכולוגית והגישה הסוציולוגית. נפרט  דרכים שעוזרים לתקן ולמגר את הבעיה, שנמצא במנגנון המשטרה והוא כעין מסננת, הבודקת את מי לקבל ליחידת המשטרה, וגם את מי להשאיר לאחר שנתפס עובר עבירה. ננמק דרכי פיקוח על המשטרה ואיך הם יכולים להוות מכשול לשחיתות ומה חושב על כך החוקר ווסטלי. נזכיר השפעה מסוימת שבאמצעותה אפשר לרכוש את אמונו של הציבור כלפי המשטרה, ומנגד איזה הרסנית היא יכולה להיות, ומה דעתו של חוקר ז'אן ז'נה על ההשפעה שיכולה להיות כתוצאה  ממה הציבור חושב על המשטרה. נסביר סיבה נוספת של פיקוח ע"י חוקים ונהלים לא רציונאליים בשטח בזמן אמת, ונציג גם את דעתו של החוקר ווסטלי על הנושא, ונסיים בחלוקה ואבחנה של הסטייה המשטרתית, ונציין מה חושבים על כך מדעי המשטרה מספרו של פנחס יחזקאלי. נסיק מסקנות לדרך שבחרנו לטיפול הבעיה גם מנקודת השקפתנו.