עבודה סמינריונית בסוגיות בארגונים-"מעבר מחברה קטנה לחברה גדולה"

תקציר העבודה

        עבודה סמינריונית בסוגיות בארגונים "מעבר מחברה קטנה לחברה גדולה" תוכן עניינים
1.      תקציר
3
2 .      מבוא
4
3 .      סקירה ספרותית 
6 -22
3 .1 הגדרת שינוי ארגוני
6
3 .2 צורך בשינוי ארגוני
8
3 .3 העובדים ושינוי ארגוני
1 2
3 .4 התנגדות לשינוי מנהל עסקים
3 .5 התנגדות הפרט לשינוי ארגוני מנהל עסקים
3 .6 התנגדות ארגונית
1 9
3 .7 בניית ארגון בעל מוכנות שינוי
2 0
3 .8 אבחון בעיות בארגונים
2 1
4 .      מערך המחקר
2 2
5.      מטרת המחקר
2 2
6 .      השערות המחקר
2 2
7.      שיטה
2 2
8 .      נבדקים
2 2
9.      כלים
2 2
1 0. הליך
2 3
1 1. ניתוח התוצאות
2 3
1 2. סיכום ודיון
2 8
1 3. ביבליוגרפיה
3 0 מנהל עסקים. נספחים
3 2-33
המחקר מתמקד במרכיב ההתנהגותי של העמדה כלפי השינוי ובאופן ספציפי האם יש התנגדות או ההפך (Madsen et al 2005; Ugboro, 2006).המחקר עוסק בשינוי ארגוני מסוג של מעבר החברה (מבנה, תשתיות, טכנולוגית וכו') לחברה גדולה יותר , הוא יתבסס על סקירת ספרות בנושא ועל ראיונות של עובדים .
מירן (2010) אומרת כי תהליך השינוי הינו מערך הבנות והגדרות חדש אשר מכונן מציאות ותרבות חדשים בהן ההגדרה של "הנכון", "הראוי", ו"הבזוי" משתנים  ובו על חברי הארגון לאמץ את מכלול הערכים "החדש" ולהתמודד עם שינוי באמונות ובתפיסות שמייצרות את חווית הזהות האישית שלהם.
  על ארגונים ללמוד כיצד לזהות את הצורך בשינוי וכיצד לנהל אותו בצורה מוצלחת, כשיכולת למידה זו תאפשר להם לטפל בבעיות עתידיות ולנצל הזדמנויות ביתר מהירות ויעילות ממתחריהם ((Susman, Jansen ,Judd ,Steven, and Jenna ,2006.
בשוק הגלובלי בימינו, חברות רבות נאלצות לבצע שינויים תכופים על-מנת לשפר את עמדתן התחרותית לצורך התמודדות עם התחרות העולמית. שינויים ארגוניים מביאים להתנגדויות של העובדים, אשר עלולים להכשיל הטמעת שינויים אלה.תהליך שינוי ארגוני מתחולל קודם כל בליבם ובמוחם של חברי הארגון, ולכן תהליך שינוי מושג על-ידי אנשים כיחידים (לוי, 2000), ומכאן חשיבות עובדי הארגון בתהליך השינוי. לפי Roberts et al ,, (2003)הפיכת כלי השינוי לכלים אוטומטיים מאפשר לקבוצות העסקים לנצל את ניהול השינוי על בסיס יומיומי, עם תהליכים החוזרים על עצמם, ועם קבלת תוצאות עקביות ותוך פחות התערבות מצד מומחי שינוי .
לדעתה של מירן (2010) הזהות היא זירה קריטית להבנת תהליכי ההטמעה של שינויים בארגונים משום שדרך תהליכי יצירת הזהות חברי הארגון מפרשים ומייצרים משמעות של המציאות החדשה המתקיימת בארגונם ולכן עבודתה הציגה התבוננות כוללת ומעמיקה בתהליך של שינוי ארגוני מורכב וממושך מהיבט זהות אישית. המחקר נועד לבחון תחושות/עמדות עובדים במהלך שינויי ארגוני של מעבר מחברה קטנה לחברה בינונית/גדולה.
מטרת מחקר:
בדיקת המניעים וההשלכות של שינוי ארגוני של מעבר מחברה קטנה לחברה גדולה.
חיפוש תשובה לשאלת המחקר ייעשה בהתבסס על סקירת ספרות של מחקרים בנושא שינוי  ארגוני והעברת ראיונות לעובדי חברת X השערות המחקר:
מעבר החברה לגדולה יותר ,ישנה את השפעה של אי וודאות בקרב העובדים החווים את השנוי. מנהלים אשר מובילים את השנוי צריכים לשאוף ולנהל את השנוי באופן המפחית את תחושת אי הוודאות, הלחץ וההתנגדות לשנוי.