לאומיות הדרוזים

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , , , , ,
שנת הגשה 2007
מספר מילים 3783
מספר מקורות 16

תקציר העבודה

תוכן  עניינים:
מבוא ..
2-4
פרק א': הזהות בקרב הדרוזים ההיסטוריה של העדה הדרוזית –..2-3
א' 2:הגורמים הפרמננטים להמשך קיומה של העדה הדרוזית …4
פרק ב': ב' 2
מיקומם של הדרוזים במדינת ישראל –..5-8
ב' 3
היבטים חינוכיים לחיזוק הלאומיות הדרוזית –…9-11
ב' 4 מיעוט בתוך רוב ותהליכי המודרניזציה החלים על הדרוזי –12-13
ב' 5
ההשלכות על הלאומיות של הדרוזים –מנהל עסקים-משפטים פרק ג':
 המרכיב הדתי והעדתי בקהילה הדרוזית איך הנוער הדרוזי ממשיך את מרכיב הלאומיות 17-18
סיכום …19
מקורות –..20-21
טיפוח הנאמנות לעדה כערך עליון מאפיין את הדרוזים. למרות שהחברה הדרוזית ידעה גם מחלוקות פנימיות, הן לא ערערו את מסגרת העדה ואת סמכותה. קיום העדה ושמירת כוחה הם גורם מכריע בתולדותיה. לשם השגת יעד זה טיפחו הדרוזים מנגנונים של סולידריות פנימית, שקודשה בצווי דתם, המחייבים עזרה דתית.
אחת משבע ההוראות הדתיות החשובות ביותר של הדרוזים היא ההוראה חפט' אל-אח'ואן שירה על האחים לאמונה. על-פי הוראה זו, על הדרוזים להפגין סולידריות עם בני עדתם באותות מצוקה, להגן על צדקתם ועל רכושם ולשמור על כבודם (1).
הודות לכך, ובסיוע הקשרים הפנימיים האמיצים שנשמרו בין הקהילות הדרוזיות על-ידי הגירות וקשרי –חיתון,  השתרשה בקרב הדרוזים מסורת של עזרה הדדית חברתית כלכלית וגם מדינית-צבאית,החוצה גבולות. הם עושים ככול יכולתם להתגבר על סכסוכים פנימיים ולהתלכד נגד אויבים חיצוניים.
הדרוזים ידועים בנאמנותם למדינה, אף שהיא פחותה מנאמנותם לעדה. כאשר הם מתעמתים עם הרשויות, נעשה הדבר בתמיכת העדה. עם הרשויות, נעשה הדבר בתמיכת העדה.
עם זאת, הדרוזים חותרים למנוע מצב שבו ייווצר ניגוד בין נאמנותם לעדה לנאמנותם למדינה. כדי להימנע מחיכוכים עם השלטונות, העדיפו הדרוזים להתיישב בעיקר באזורים הרריים מוגנים, הרחק מהישג ידו של השלטון, וביקשו לקיים בהם מידה מסוימת של אוטונומיה (2).