תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 13
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2010
מספר מילים 963

תקציר העבודה

תקשורת ודעת קהל ממן 13
שאלה 1: א. ארבעת המערכות העיקריות אשר לוקחות חלק בתהליכים של דעת קהל הן:

1 .אמצעי תקשורת: התהליך נוצר כאשר אמצעי התקשורת מעלים נושא מסוים לסדר היום התקשורתי, דיון זה בנושא מעורר את הציבור אשר מתחיל לעסוק בסוגיה ומתאגד בדרכים שונות ללחוץ על מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות כדי שאלו יטפלו בבעיה.
2.מערכת הייצוג : מערכת של נציגים מתחום כלשהוא (חברי כנסת,עמותות או ארגונים) מעלים נושא מסוים לשיח …
שאלה 2:
השלבים השונים של מחזור ההתעניינות בסוגיה הם :
1.השלב הקדם בעייתי: השלב בו מופיעה הבעיה ומושך את תשומת הלב של גוף מסויים אשר קשור לנושא כגון זיהום סביבתי המתגלה על ידי ארגוני הסביבה השונים
2 .גילוי מדאיג והתלהבות אופרית: ארגוני הסביבה מפיצים את נושא הזיהום הסביבתי באמצעי התקשורת השונים והנושא מגיע אל הציבור אשר מתחיל לגלות עניין בנושא
3 .הבנת העלות של פתרון הבעיה: הציבור מגלה שכדי לפתור את הבעיה קיימות עלויות אשר בסופו של דבר יכבידו עליו ולכן האופוריה שהתקיימה בזמן גילוי הבעיה …
שאלה 3:
א.     
1 . אמצעי התקשורת משתמשים בסקרים לצרכים בידוריים למשל כדי להעלות נושאים שאינם על סדר היום הציבורי כדי להפיק חומר בלעדי למדורים פנימיים שלהם ולמשדרי בידור שונים
2 . קבוצות לחץ מבצעות סקרים כדי לחולל תהליך של דעת קהל סביב נושא מסויים.
3. אנשי תקשורת מבצעים סקרים למען הפקת מידע בעל ערך חדשותי כאשר אקט זה נחשב זול ונוח
4 . קובעי מדיניות נעזרים בסקרים כדי לקבל מידע על הלכי רוח בציבור בנושאים וסוגיות הנוגעים להם 5. סקרים של שיווק עוזרים למנהלים של ארגוני תקשורת להעריך את הביקוש והדרישה למוצר מסויים על מנת להצליח בקידום המכירות שלו ובפיתוחו …