תקשורת ודעת קהל

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 15
מקצוע
קורס
שנת הגשה 2011
מספר מילים 689

תקציר העבודה

ממ"ן 15 תקשורת ודעת קהל שאלה 1
א.
אסכולת הנושא העיקרי טוענת שהתקשורת היא זו שקובעת לציבור מהו הנושא העיקרי שיש לדון בו בתקופה מסויימת, בעקבות בחירה של התקשורת בנושא מסוים היא תחל להתעסק בו ולמקד את הקהל לדיון ציבורי בנושא.
אסכולה זו טוענה שדיון תקשורתי רחב בנושא מסוים משפיע על חשיבת הציבור וגורם לו לחשוב שנושא זה הוא נושא חשוב ודורש טיפול ושיח ציבורי.
על פי אסכולת הנושא העיקרי במקרים כאלו מתקיימים השלבים הבאים :
א.      נוצר שיח ציבורי בנושא מסוים ב.      אמצעי תקשורת נוספים דנים בנושא ג.        נוצר לחץ על ידי התקשורת והדיון הציבורי על הממסד לטפל בנושא ולספק פיתרון ד.      הנושאים המוצגים נתפסים כחשובים ודורשים טיפול ומענה של הנוגעים בדבר ה.      סיקור הנושא משפיע על ציבור הבוחרים כאשר מגיע השלב בו הוא צריך לשפוט ולבחור נציגי ציבור -במקרה הסיקור …
שאלה 3:
א.      לא כל בדיקה של דעות הציבור ראויה לכינוי סקר דעת קהל. אמצעי תקשורת שונים מנסים מידי פעם לבדוק את דעת הציבור בנוגע לנושא מסויים ממניעים שונים ומאפשרים לציבור להביע את דעתו, הבעת דעה זו אשר איננה מתקיימת תחת פיקוח ואינה מהווה מדגם מייצג בשל העבודה שמשאלים אלו מתקיימים ללא פיקוח. במקרים רבים …
**העבודה כוללת תשובות לשאלות 1 ו-3 בלבד