אובייקטיביות בעיתונות המקוונת - עבודה זו עוסקת בדבר התפתחות העיתונות המקוונת תוך שימת דגש על אובייקטיביות הדיווח המועמדת בספק ואינה נחוצה עוד.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , , ,
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2037
מספר מקורות 18

תקציר העבודה

המחלקה לתקשורת, יצירה ובקורת אובייקטיביות בעיתונות המקוונת עבודה מסכמת המוגשת במסגרת הקורס: מה חדש בחדשות?
5  באפריל 
2 009
סמסטר א' תשס"ט מס' מילים- 2006.
מבוא
תחילת התפתחותו של האינטרנט עוד בשנות ה – 60, הייתה לשימוש צבא אמריקה. במהירות רבה שודרג האינטרנט והפך לאמצעי להעברה ואגירה של מידע מקוון ונגיש באוניברסיטאות בארה"ב. האינטרנט, הכלי החדש, טומן בחובו פוטנציאל רב, יכולות בלתי רגילות ומשמעות אוניברסאלית. משהובנו כל מעלותיו אלה, פורץ האינטרנט, בתחילת שנות ה-90 אל לב התודעה הציבורית. עם פיתוחם של הדפדפנים הופך האינטרנט מכלי המשרת בודדים, לנחלת הכלל. זאת תוך הענקת אפשרויות גלישה והחלפת, או רכישת מידע, למיליוני משתמשים ברחבי העולם, כשבעידן התקשורת המודרנית הוא נותן את החותמת הסופית לחזון "הכפר הגלובלי" הממומש.
האובייקטיביות כרוכה בכמה היבטים: דיוק, איזון,הגינות ואמירת אמת וניטראליות מן הבחינה המוסרית. אתיקה בתקשורת, משמעותה התחשבות בנורמות החברתיות. שימור הנורמות מחייב ריסון ובקרה עצמיים מצד העיתונאים. במגבלות האנושיות חשוב להכיר במגבלות האובייקטיביות, מאחר ובמהותה האובייקטיביות אינה מושלמת. במקרים רבים  העיתונאים אינם אובייקטיבים בדיווחיהם משום שאינם מצליחים להימנע מהבעת עמדה ומשום שהם מעדיפים לעסוק בפרשנות.
התפתחותו של האינטרנט  והכפר הגלובלי הביא עימו מצדדים רבים וגם מתנגדים רבים. האינטרנט מביא עימו מצד אחד יתרונות רבים ומהצד השני חסרונות לא  מעטים. העבודה תעסוק באינטרנט,  התפתחותו, חידושיו ואופן הכתיבה בו.  המדיום החדש הביא עימו סוג חדש של דיווח, דיווח לא אובייקטיבי. חידושיו של האינטרנט, כתיבתו השונה ואופן הדיווח בו הפכו את האינטרנט, לדעתי, לכלי לא אובייקטיבי. העבודה תעסוק בניסיון לצדד בטענה כי "הדיווח האובייקטיבי בחדשות אינו נחוץ עוד".
***העבודה ללא רשימה ביבליוגרפית