העבודה עוסקת בדימוי האישה בתקשורת הישראלית כאשר מקרה הבוחן הוא פרסומת לגולדסטאר

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , , ,
שנת הגשה 2010
מספר מילים 1658
מספר מקורות 6

תקציר העבודה

מבוא
החל מימי התהוותה, הושתתה החברה הישראלית על-פי תפיסת עולם פאטריאכלית צרה. המרחב הציבורי, הנשלט ברובו על-ידי ההגמוניה הגברית, הדיר מתוכו את כל אלה אשר לא ענו להגדרה האקסקלוסיבית האחוס"ל (אשכני, חילוני, ותיק, סוציאליסט ולאומי) בכך, הודר ציבור הנשים הישראליות (קימרלינג, 1994). למרות היותן חלק שווה מבחינה כמותית באוכלוסיה, הוטל עליהן להתמודד עם אפליה מגדרית-מוסדית שמנעה מהן לצאת מהמרחב הפרטי, להתברג ולהתפתח במרחב הציבורי (למיש,1997). כידוע, זהות האדם מורכבת מאלמנטים מולדים (סטטוס  שיוכי כגון מין וגיל) ונרכשים (סטטוס הישגי כגון מידת השכלה וכדומה).
בעבודה זו נתמקד בזהות המינית כפי שהיא משתקפת בדימויי התקשורת. טענתנו היא שהתקשורת, ככלי שרת בידי ההגמוניה והתבניות הפארטיאכליות, מנכיחה את מעמד הנשים בצורה סקסיסטית ומפלה. בעבודה זו נבקש להראות  כיצד הפער בין המינים, קרי, אשליית השוויון, מתבטא באופן ייצוג הנשים בתקשורת הישראלית. במקרה הבוחן מעולם התקשורת, פרסומת לבירת גולדסטאר, נעמוד על הפער המגדרי הזה. תחילה, נציג את הפרסומת, לאחר מכן ננתח את הפרסומת בהתבסס על חוקרי תקשורת שונים  מאסכולות מרכזיות, ולבסוף ניצור אלטרנטיבה תקשורתית חדשה ראויה יותר לפי תפיסתנו.