ניתוח דוחות והערכת שווי דלק רכב 2013

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 4701
מספר מקורות 15

תקציר העבודה

דלק מערכות רכב או בשמה המקוצר דלק רכב היא חברה ציבורית המחזיקה בחברת יבוא הרכב דלק מוטורס, שהיא היבואנית בישראל של מותגי פורד, מאזדה, ולינקולן. החברה מייבאת גם את מותג הרכב BMW לאחר שרכשה את הזיכיון ב-2011 מחברת קמור. פעילות החברה מתמקדת ביבוא, הפצה ומכירה של כלי רכב, אביזרים נלווים וחלקי חילוף מתוצרת המותגים הנ"ל. בנוסף, הקבוצה מפעילה מרכז שירות (מוסך מרכזי) לשם מתן שירותי אחזקה ותיקונים ללקוחותיה, וכמו כן נותנת שירותי תמיכה והדרכה לרשת המוסכים המורשים והסוכנים המורשים הרכבים אותם היא מייבאת.
החברה ציבורית ומניותיה נסחרות בבורסה בת"א תחת ענף המסחר והשירותים, תת ענף מסחר. מתחילת פעילותה הייתה החברה בבעלות קבוצת דלק, שיצקה אותה בפברואר 1994 לתוך שלד של חברה ציבורית אחרת בבעלותה – גל תעשיות וייספילר, שפעילותה הועברה לחברה אחרת.
להלן יתוארו מספר מגמות עיקריות וגורמי מפתח לקביעת שוויה של דלק רכב  כפי שעלו מעבודת ניתוח הנתונים והערכת השווי שביצענו:
התגברותה של הרגולציה הממשלתית בשוק ייבוא כלי הרכב והחלפים –ועדה להגברת התחרותיות שהוקמה בשנת 2011 על ידי משרד התחבורה ושבראשה עמד פרופ' זליכה.
אחת מהמלצותיה העיקריות של הועדה הינה להגביל את מספר המותגים המיובאים על ידי יבואן יחיד.
חשיפה למט"ח- עקב היותה חברת יבוא, לחברה יש חשיפה למט"ח, במיוחד לשערו של היין היפני – בשנת 2013 היין צנח והוביל לעלייה חדה בהכנסות מימון,נטו של החברה אשר הציגה שיפור ברווח הנקי השנתי שלה (גידול של כ76.2% ברווח הנקי לעומת שנת 2012)       הנהלה איכותית בעלת זהות אינטרסים עם בעלי המניות –במסגרת הסכם שכר שכרת עם החברה- שכרו השנתי של המנכ"ל גיל אגמון החל מ2012  מותנה לחלוטין בביצועי החברה, כך שאם החברה לא תתאושש (נכון לשנת 2011) ותרוויח מעל לסף מסוים לא תשולם לו כלל משכורת. בנוסף, בחצי השנה האחרונה של 2012 רכשו מספר חברים בהנהלת החברה מניות של החברה בשוק ההון מידי הציבור הרחב.
חזקה היא שההנהלה מכירה היטב את תוצאותיה הכספיות של החברה, את האתגרים וההזדמנויות העסקיות הניצבות בפניה, ובהיותם חשופים למידע כה רב על החברה הרי שרכישת המניות על ידם מהווה מעין "איתות" חיובי למשקיעים במניות החברה.
רכישת חברת קמור מוטורס תמורת 235 מיליון ש"ח – בעקבות הרכישה, החל מהרבעון הראשון לשנת 2012 פועלת דלק רכב גם בשוק מכוניות היוקרה באמצעות הזיכיון לייבוא כלי רכב .B.M.Wמתוצרת הנהלת דלק רכב החליטה לשנות את האסטרטגיה השיווקית של המותג (לעומת זו שהייתה נהוגה בקמור מוטורס), והכריזה על הוזלות מחירים משמעותיות בכל הדגמים במטרה להגדיל את כמות המכירות.
בהתייחס לכל הגורמים הללו, וכן גורמים נוספים אותם אנו מתארים במהלך הערכת השווי, ושכלול השפעתם על התוצאות הכספיות בחברת "דלק רכב" ועל הערכת השווי שלנו- נכון למועד הכנת הערכת השווי, שווי חברת דלק רכב הוא 2,886,219 אלפ"ש.