בעבודה זו נבדוק האם נכון לקרוא להוצאות הביטחון נטל, נציג את התפתחות הוצאות הביטחון במדינת ישראל מיום הקמתה ועד ימינו אנו, נראה מהם הבעיות באמידת אותו נטל ונציג עבודות שבדקו את השפעת נטל הביטחון על הצמיחה במדינת ישראל.

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח , ,
שנת הגשה 2014
מספר מילים 4103
מספר מקורות 8

תקציר העבודה

הקדמה המונח נטל הביטחון שגור בפיהם של רוב כלכלני ישראל כולל הנגיד לשעבר סטנלי פישר שאמר בנאום הפרידה מוועדת הכספים ש"תקציב הביטחון הוא נטל על איכות החיים. אי אפשר להוציא על הביטחון 6%-7% מהתוצר בלי לפגוע באיכות החיים, אבל אין לנו ברירה. אנחנו לא שבדיה ואין לנו את הלוקסוס להוציא רק 2% מהתוצר על ביטחון".
בעבודה זו נבדוק האם נכון לקרוא להוצאות הביטחון נטל, נציג את התפתחות הוצאות הביטחון במדינת ישראל מיום הקמתה ועד ימינו אנו, נראה מהם הבעיות באמידת אותו נטל ונציג עבודות שבדקו את השפעת נטל הביטחון על הצמיחה במדינת ישראל. מבוא
העיסוק בהוצאות הביטחון הוא חלק בלתי נפרד מהדיונים הכלכליים והפוליטיים בישראל, ובטבלה הבאה ניתן לראות שההוצאה בישראל אכן גבוהה מאוד בישראל מבחינה אבסולוטית ועוד יותר מכך ביחס לתוצר המקומי. בשנים האחרונות תקציב הביטחון עומד על כ 5%-6.5% ובעבר הוא היה גבוה עוד יותר כפי שנראה בהמשך.