עריכה עיתונאית

תקציר העבודה

ממ"ן 11                                                                                              21.11.מנהל עסקים קורס:10658-סדנה בעריכה עיתונאית                                  שאלה 1:
1.      ידיעה ראשונה: ח"כ בנימין בן אליעזר פרש מהמרוץ לנשיאות לאחר שנקרא לחקירה במשטרה בחשד לקבל שוחד.
א.      הידיעה פורסמה משום שהיא מתייחסת לאנשי עילית במדינת ישראל , חבר כנסת המשמש כדמות מפתח פוליטית. האירוע אינו צפוי כיוון שבמהלך מרוץ לנשיאות פורש ח"כ עקב חשד שעולה נגדו לקבלת שוחד , דבר שמחזק את היותו של האירוע שלילי המערער את היציבות הפוליטית ויוצר פגיעה באמון הציבור. הידיעה בעלת קרבה תרבותית ורלוונטית המעלה שאלות בנוגע לחציית ערכי מוסר ואמון בצמרת המערכת הפוליטית בישראל. ב.      מידת העניין: 4 הידיעה מכילה מידע פיקנטי ושלילי אודות ח"כ בנימין בן אליעזר שנקרא לחקירה במשטרה בגין חשד לקבלת שוחד ולכן נתפסת כמעניינת , מסקרנת ודרמטית המושכת תשומת לב ציבורית ונוגעת לציבור הבוחרים בישראל.
ג.       מידת החשיבות : 5 הידיעה מהותית וחשובה הנוגעת לציבור הבוחרים במדינת ישראל ובעלת השפעה מכרעת על סדר היום הפוליטי והחברתי במדינה.
2.      ידיעה שנייה: עורך דין ממרכז הארץ נורה ונפצע בחיפה. במשטרה חושדים כי מדובר במקרה של "טעות בזיהוי". א.      הידיעה פורסמה משום שמדובר באירוע לא צפוי ושלילי שיש בו שימוש באלימות. הדגש בידיעה על חשד בטעות בזיהוי מה שיוצר ערעור הביטחון הקולקטיבי של הציבור שכן גילויי האלימות מתפשטים ולא מתרחשים רק בחיסולים בין עבריינים , אלא גם כלפי אזרחים תמימים שעשויים להיפגע. הידיעה מכילה ממד של המשכיות המתארת גילוי נוסף של אלימות ,כמו כן הידיעה בעלת קרבה תרבותית ורלוונטיות המעלה עיסוק בערכים חברתיים והתנהגותיים הנוגעים לביטחון האישי והציבורי במדינה.
…