הערכת שווי חברות וניתוח דוחות כספיים- מלונות דן

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2014
מספר מילים 7751
מספר מקורות 7

תקציר העבודה

החוג לכלכלה וניהול ניתוח דוחות כספיים דן מלונות מוגש במסגרת תאריך: 13/01/2014.
סקירת העבודה עבודה זו בוצעה במסגרת הקורס "ניתוח דו"חות כספיים" במכללת עמק יזרעאל.
בעבודה זו סקרתי את ענף המלונאות ואת חברת מלונות דן בע"מ הפועלת בשוק זה.
ניתוח החברה יבוסס על מיקום החברה בשוק והסיכונים העסקיים להם החברה חשופה תוך השוואה למתחרה הפועלת בענף, חברת ישרוטל בע"מ.
ניתוח החברה והענף התבסס על דוחותיהם הכספיים של החברות מלונות דן וישרוטל, מאמרי עיתונות שונים, אתרי אינטרנט כלכליים ועוד, העוקבים אחר השינויים בענף ובחברה.
ניתוח העבודה בוצע על ידי שימוש בכלים חשבוניים שונים, וביניהם: ניתוח SWOT , ניתוח דוחות רווח והפסד, ניתוח דוחות מאזן, ניתוח דוחות תזרימי מזומנים וניתוח יחסים פיננסיים, תוך השוואה לחברת ישרוטל בע"מ.
בעזרת הניתוחים הללו הערכתי את מצבה העסקי של החברה והפיננסי של החברה כיום ואת המגמות והשינויים אשר עוברים על החברה והענף. באמצעות אלמנטים אלה ניסיתי להעריך את עתידה העסקי של החברה ויכולתה להפיק מזומנים בעתיד.
לבסוף ביצעתי הערכת שווי לחברה בהתאם לפעולות השיפור שהוצעו.
ממצאים עיקריים לאור ניתוחי דו"חות הרווח והפסד, המאזנים, תזרימי המזומנים, יחסי הנזילות, יחסי האיתנות, יחסי היעילות ויחסי הרווחיות יחסי מודגשת יציבותה של חברת מלונות דן. חברה זו הצליחה לשמור על יציבות ברווחיה הגולמיים, התפעוליים והנקיים לאורך השנים 2010-2012, גם כאשר נתקלה בקשיים בשל המשבר הכלכלי ומבצע עמוד ענן.
רמת הנזילות של החברה נמוכה (כמאופיין בענף), רמת האיתנות הפיננסית הינה יציבה (כאשר החברה נשענת על הון עצמי והון זר באופן שווה), רמת היעילות של החברה הינה טובה ורמת הרווחיות הינה טובה ביחס לענף (פוטנציאל הרווח של הענף בכלל והחברה בפרט הינו גדול יותר).
ניתוח מדד אלטמן הביא למסקנה כי החברה נמצאת בטווח האפור, מה שאומר שלא ניתן לקבוע את סיכויי הישרדותה. לאור הממצאים שהובאו בעבודתי, לפי דעתי, סיכויי ההישרדות וההצלחה הכלכלית של החברה הינם גבוהים.
סיכום היחסים הפיננסיים:
מניתוח היחסים הפיננסיים עולה כי מלונות דן היא חברה יציבה וחזקה. מדדי היעילות התפעולית שלה מעידים על יעילות תפעולית גבוהה ועל אמון גבוה מהספקים. מניתוח יחסי האיתנות שלה ניתן לראות כי היא חברה סולידית, יציבה ולא ממונפת יחסית. יחסי הרווחיות מעידים גם הם על יעילות תפעולית גבוהה ועל יציבות. שתי הבעיות העיקריות שעולות מניתוח המדדים הם הרגישות הגבוהה של החברה לשינויים בשער החליפין ונזילות נמוכה בשל שיעור נמוך של נכסים שוטפים. שיעורם הנמוך של הנכסים השוטפים נובע מהיקף מלאי קטן (בשל היותה של מלונות דן חברה שירותית) ומשיעור נמוך של לקוחות (בשל תנאי האשראי של החברה). מצד שני, שיעורם הנמוך של המלאי ושל הלקוחות, מהווה יתרון, מכיוון שהוא חיוני ליצירת תזרים מזומנים חיובי.
בהשוואה לרשת ישרוטל – קל להבחין כי מלונות דן עדיפה על ישרוטל ביעילות התפעולית ובאיתנות הפיננסית שלה.
היתרון שלה על ישרוטל נובע בעיקר מהפיזור הגיאוגרפי שלה ומהעובדה כי מארחת אחוז גבוה של תיירים מחו"ל ולכן פחות מושפעת מהעונתיות בישראל.