עבודה מספר 1 בקורס דיני משפחה – מזונות ילדים ומזונות אישה

תקציר העבודה

דיני משפחה-תשע"ה עבודה
1 – מזונות ילדים ומזונות אישה אורטל ויפתח, הכירו זא"ז בשנת
2 005 עת היו שניהם סטודנטים שנה ג' לרפואה בהונגריה. אורטל הינה בת להורים יהודים ואילו יפתח הינו בן לאם מוסלמית ואב יהודי, אשר גדל והתחנך כיהודי חילוני לכל דבר ועניין. בני הזוג השקיעו את מרצם בלימודי הרפואה ובילו יחדיו שעות רבות. לאחר כחודשיים עברו בני הזוג להתגורר יחדיו בדירה שכורה.
לבני הזוג לא הייתה הכנסה מעבודה בהונגריה, על כן נעזרו שניהם בכספים אותם העבירו הוריהם מהארץ, כפי שנהגו מתחילת לימודיהם. הוריה של אורטל, אשר הינם אנשים אמידים ביותר, ביקרו את בני הזוג בהונגריה בדירתם החדשה של בני הזוג ונדהמו מרמת החיים הנמוכה בה חיו. לאור האמור, החליטו הוריה של אורטל לרכוש דירה בשכונה מבוססת בהונגריה, בה יתגוררו בני הזוג. כמו כן הוחלט כי בני הזוג ישלמו לידי הוריה של אורטל את דמי השכירות הנמוכים אותם שילמו עד כה עבור הדירה בה התגוררו יחדיו.
כעבור כחצי שנה, הרתה אורטל ובני הזוג החליטו להינשא זל"ז. מכיוון שתקופת המבחנים התקרבה, החליטו השניים להזמין את משפחתם הקרובה בלבד להונגריה ובנוכחותם ערכו טקס עפ"י הדין ההונגרי אשר כלל בין היתר החלפת טבעות בין בני הזוג וחתימה על כתובה במסגרתה קיבלו על עצמם את רוח הדת היהודית.
בשנת 2006 ילדה אורטל את בתם הבכורה של הצדדים, טל. לאחר הלידה הבינה אורטל כי לא תוכל להמשיך את לימודיה בשנת הלימודים שכן ההורות, ללא סיוע ממשפחתה, דרשה זמן רב ואורטל החליטה כי תעשה הפסקה בלימודים על מנת להישאר בבית הצדדים ולגדל את טל. יפתח המשיך את לימודי הרפואה וסיים את שנת הלימודים בהצטיינות.