פרויקט גמר בכלכלה, מוקפד. מכיל חישובי כדאיות מפורטים למציאת נקודת איזון בה כדאי לעסק-בית מלון לפעול.

מוסד לימוד
סוג העבודה
מקצוע
מילות מפתח
ציון 100
שנת הגשה 2009
מספר מילים 2944
מספר מקורות 3

תקציר העבודה

הצעת פרויקט:

1 .    בדיקת מבנה עלויות קבועות ומשתנות.
2.    הצגת שיטות תמחיר נוכחי.
3.    השוואת שיטת תמחיר חילופית.
4.    בדיקת כדאיות של שיטה חילופית.
שלבים:

1 .
תאור כללי של העסק.
2.
הצעת מבנה עלויות והכנסות.
א.     רשימת עלויות קבועות ומשתנות.
ב.     נוסחה של עלויות משתנות פר לינה.
ג.      נוסחה של נקודת איזון.
3.
מבנה הכנסות (לבדוק כל חודש כמה חדרים נמכרו ומה היה המחיר ממוצע משוכלל).  השוואת  מחיר ממוצע משוקלל ביחס למחיר מצוי בנקודת איזון.
4.     בדיקת אפשרות תוכנית השקעה בפרסום ושיווק למטרת הגדלת התפוסה.
5.     בניית דו"ח רווח והפסד חדש כולל הוצאות שיווק ופרסום חדשות, מציאת תפוסה בנקודת איזון .
6.     השוואת תפוסה חדשה מצויה בנקודת איזון לתפוסה נוכחית, בדיקה בכמה אחוזים תהייה צמיחה בתפוסה.
7.     כדאיות תוכנית השקעה.
רשימה עלויות קבועות ומשתנות במלון דוח רווח והפסד עלויות משתנות פר לינה סך עלויות משתנות פר לינה, התפלגות חודשית מודל של נקודת איזון ניתוח נקודת האיזון הינו ניתוח כלכלי בסיסי וחשוב, המציג את ההזדמנויות והסיכונים של העסק, אשר רצוי לבצעו בשעת תכנון ובדיקת תוכנית עסקית.                                            ניתוח נקודת האיזון בוחן את רווחיות העסק כתלות בהיקף המכירות. הנקודה בה מושג האיזון הכלכלי הינה רמת ההכנסה בה רווחיות העסק היא אפס, קרי העסק מאוזן. כל רמת מכירות הגדולה מרמת המכירות של נקודת האיזון תביא רווח, וכל רמת מכירות הנמוכה מרמת המכירות של נקודת האיזון תגרור את העסק להפסד.
נקודת האיזון מושפעת ממספר משתנים כאשר שחלקם מושפעים מהפעילות של הפירמה  עצמה כגון:
 מחירי המכירה של המוצרים; יעילות הייצור; יעילות הניהול; וחלקם מושפעים מכוחות השוק והסביבה העסקית המשתנה כגון; מחירי חומרי גלם; שיעורי הריבית; ביקוש והיצע.
חשוב ביותר לבדוק באופן מתמיד את המרכיבים של נקודת האיזון כדי לוודא שהעסק מרוויח ופועל באופן נכון ויעיל.
צריך לזכור כי הפסד לא בא באופן מיידי לידי ביטוי בבנק או בתזרים המזומנים.
נוסחאות של נקודת איזון נחשב נקודת איזון בהתחשב באחוזי תפוסה למלון נקודת איזון במצב קיים במלון המחיר בנקודת איזון מבנה הכנסות חישוב מחיר ממוצע משוקלל לפי לינה הסבר מחיר ממוצע משוקלל ללינה מחיר ממוצע משוקלל ללינה השוואת  מחיר ממוצע משוקלל ביחס למחיר מצוי בנקודת איזון נסכם ערכים עיקריים להשוואה כדאיות ההשקעה בהוצאות הפרסום נבדוק את כדאיות העלאת הוצאות הפרסום על ידי השוואת נקודת האיזון לפני ואחרי השינויים בדיקת הכדאיות שנעשה תתייחס להשפעת השינוי של העלות הממוצעת והתפוסה על התרומה הכוללת  P-V בנקודת האיזון המסקנה:
ההעלאה של הוצאות הפרסום כהשקעה להגדלת המכירות תהיה כדאית רק במידה ואמנם המכירות יעלו כמצופה ויעברו את נקודת האיזון החדשה משמעותית.
אין לנו הבטחה כי המכירות תתנהלנה כך הצגת שיטות תמחיר נוכחי במלון-  לפי נקודת איזון הצעדים הנדרשים להפקת טבלת נקודת איזון כהתחלת ביצוע תמחיר לפי שיטת תמחיר לפי נקודת איזון הם:
אלו האלטרנטיבות הניהוליות בפניהן כרגע המלון ניצב.
השוואת שיטות תמחיר חילופית שיטות התמחיר הנפוצות:

1 .                                                      תמחיר לפי עלות.
2.                                                      תמחיר לפי שוק.
3.                                                      תמחיר לפי מתחרים
4 .                                                      שיטות תמחיר לפי שוק 5.                                                       שיטות תמחיר לפי מתחרים תמחיר תחרותי
6 .                                                     תמחיר הנחות 7.      תמחיר חדירה מסקנות ניהוליות:
1. אם מחיר המכירה ליחידת מוצר נמוך מהעלות המשתנה ליחידת מוצר לא כדאי להפעיל את העסק ( בכל כמות שנמכור תמיד נפסיד).

2 . אם מחיר המכירה גבוה מעלות משתנה ליחידת מוצר כדאי להמשיך להפעיל את העסק בטווח הקצר, בטווח הארוך יש צורך למכור בכמויות שיביאו לכיסוי העלויות הקבועות.