פילוסופיה

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2013
מספר מילים 2944
מספר מקורות 4

תקציר העבודה

מוסד אקדמי נאור  בתור מנהל מוסד אקדמי נאור, אפשרי להתיר הקמת מאהל מחאה בתוך הקמפוס או לאסור תלוי בגישה .
    לפי קאנט יש מחלוקת בין ציות לחוקי המוסד האקדמי לבין ביטוי עצמי וביקורת על החברה מדינה או מוסד  אקדמי( תלוי נגד מה הם מוחאים) .לפיו יש קשר הדוק בין חופש, ביקורת ונאורות. חשיבה עצמאית וביקורתית בחברה חופשיה זה הבסיס לנאורות. אך הציות לחוקים לא פחות חשוב , בלי ציותם יהיה מעין אנרכיה.                                                                                                                             לפי אפלטון הגברת התועלת האישית תוביל להתנהגות מוסרית, "הטוב הוא המועיל". כלומר מצד אחד באחריותו של המנהל שתלמידיו יגיעו אל האמת ויפרצו את גבולות ה"מערה" .מצד שני המחנך יודע האמת הרצון והיכולת לשנות את המצב לכן תלמידיו לא יכולים לערער עליו או על מטודות שלו.

ביבליוגרפיה
1 .      , אפלטון- הדיאלוג "מנון", כתבי אפלטון, כרך א', עמ'  (הוצאה שוקן,1979)
2 .      קאנט ,ע-  "הנאורות מהי?", הנאורות, (הוצאת ון-ליר,1996)
3 .      אפלטון- "המדינה, ספר ז'" ,משל המערה, כתבי אפלטון, כרך ב', עמ' 5מנהל עסקים-518 (הוצאת שוקן,1979)
4 .      The following text was originally published in PROSPECTS: the quarterly review of comparative education (Paris, UNESCO: International Bureau of Education), XXIII, ©UNESCO: International Bureau of Education, 1999
עבודת אמצע בפילוסופיה תאריך הגשה: 20/12/12