תוף הפח

מוסד לימוד
מקצוע
מילות מפתח
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2944
מספר מקורות 1

תקציר העבודה

גרמניה והנאציזם תרגיל מספר 2
מגישות:
תאריך הגשה: 11/5/2014 תוף הפח- הוא רומן שנכתב בשנת 1959 ע"י גינטר גראס. הרומן הוא החלק הראשון של טרילוגיית דנציג. בשנת 1979 הופק סרט קולנוע על בסיס הרומן.
גינטר גראס נולד ב1927,הוא סופר ומשורר גרמני וחתן פרס נובל לספרות.
הספר מוצג דרך עיניו של אוסקר מאצאראט מתוך בית החולים לחולי נפש. רוב העלילה מתרחשת בתקופת עליית הנאצים עד לסוף מלחמת העולם השנייה.
ההתרחשויות ברומן מתפתחות באיטיות רבה החל מ1899, אוסקר מתאר את סבתו בזיכרונותיו עוד לפני היוולדו. "סבתי אנה ברונסקי יושבת הייתה בחצאיותיה יום אחד מימי שלהי אוקטובר אחר הצהריים בפאת שדה בולבוסים .."( עמ  13).
הוא מתאר את חיי אימו כאישה פרועה שחיה עם שני מאהבים שלא היה ברור מי מהם אביו הביולוגי של אוסקר. אחד מהם היה גרמני אלפרד מאצאראט שהצטרף למפלגה הנאצית. אימו איגנס הייתה ממוצא סלבי ובן דודה אשר היה מאהבה השני היה ממוצא פולני שעבד בדואר הפולני, אשר בתחילת המלחמה עובד הדואר הפולני התנגדו לכיבוש הנאצי.  ביום הולדתו השלישי אוסקר קיבל תוף, ומאז הוא לא עוזב אותו. בהמשך באותו היום נפל אוסקר הקטן מן המדרגות ואומנם איבריו לא התרסקו אך הוא לא גדל יותר. התוף מסמל את אטימות החברה ואת  ביטול עולם המבוגרים מצדו כאשר הוא מפסיק לצמוח. מאותו רגע הוא התחיל לתופף בכל חלקי הבית וברוב שעות היממה. רוב התקשורת של אוסקר …
**ללא ביבליוגרפיה