עם + הערות המנחה : מדיניות ציבורית

מוסד לימוד
סוג העבודה
מספר ממ"ן 11
מקצוע
קורס
מילות מפתח , , , ,
ציון 97
שנת הגשה 2014
מספר מילים 2944

תקציר העבודה

ממ"ן 11
שאלה 1
החיפוש התמידי של האדם אחר שיפור מצבו, הביא להתפתחותן של תפיסות עולם שונות, המגדירות יסודות בהם ייקבע מי רשאי להקצות מה ועבור מי, כיצד ועד כמה. שאלות אלה מחייבות הכרעות בדבר מקומה של החברה ביחס למקומו של היחיד. כלומר, היכן מתחילה והיכן מסתיימת אחריותה של המדינה על איכות חייהם של תושביה. לפיכך, על מנת לשמור על הסדר החברתי, תוך שימוש בהצדקות נורמטיביות העומדות בבסיס ההקצאות השונות ובמידת לגיטימציה של המשטר, מתגבשות תפיסות עולם רחבות, כוללות ועקביות שמייצגות על הרצף האידיאולוגי את שני הקצוות ואת האמצע, על מנת להסביר את הקשר בין אידיאולוגיה פוליטית, כלכלית-חברתית ומדינית, לבין עיצוב כללי משחק דמוקרטיים, מיסוד מוסדות פוליטיים והתוויית מדיניות ציבורית. להלן הגישות: · קפיטליזם:
שורשיה של החשיבה הקפיטליסטית ניכרו כבר במאה ה-16, אולם התפתחותה העיקרית צברה תאוצה בתקופתו של אדם סמית, וזאת מאחר כי הוא גרס, שהחירות הטבעית של האדם מחייבת גם חירות …יפה! שאלה 2:
  השפעות חיצונית הן אחת מכשלי שוק. השפעות אלה הן שינוי ביחסי ההיצע והביקוש הנגרמות בענף אחד והמשפיעות לחיוב או לשלילה, על יחסי ההיצע והביקוש בענף אחר שלכאורה אין ביניהם קשר ישיר וברור. מאחר ובטווח הקצר, הבינוני או אף הארוך, הקשר בין ענף אחד לבין ענף אחר אינו ברור, לשוק קשה לתמחר את העלויות הנגרמות כתוצאה מכך. ישנן השפעות חיצוניות שליליות והשפעות חיצוניות חיוביות. השפעה -הצדקה של בזבוז הכסף.  + מרכיב הדיסוננס הקוגניטיבי מרינה, מטלה יפה מאוד! הערות בגוף המטלה